fbpx

שאלות לראש השנה

Rate this post

3 שאלות שאני שואלת את עצמי בראש השנה:

1.      מהם הדברים הכי חשובים לי בחיי?
2.      האם מה שחשוב לי מתממש בחיי ?
3.      איך אני מקדמת את מה שחשוב לי ?

ולמה?

הרגלים רעים שמזיזים אותנו מהמטרות שלנו, יכולים להרוס חלומות בלי שנשים לב. החלק הטוב שבהרגל הרע הוא – בפגיעה. הפגיעה היא איתות עבורנו להתעוררות. אומנם לא נעים להתעורר מכאבים, אך לעיתים זאת הברירה היחידה.

לדוגמא: אדם שפתח עסק חדש אך רוב היום הוא עסוק בטיפול בדברים “דחופים”. כתוצאה מכך, הוא מפסיד כסף והעסק לא מתקדם. לאחר בדיקה מתברר, שרב הדברים “הדחופים” אינם מקדמים את העסק. מדובר בשיחות טלפון מייגעות עם לקוחות, אימיילים וניהול לא נכון של יומן עבודה. כל אלה גוזלים את יומו ולכן הוא לא יכול לבצע עבודה איכותית שתקדם את העסק שלו. ההכרה בחשיבות הדברים אותם עליו לעשות, בניית סדר עדיפויות בהתאם, ועוד כמה צעדים עסקיים נכונים יתנו לעסק לעבוד בצורה הנכונה ובכך יקדמו את מה שחשוב לבעל העסק, כלומר,  את המטרה שלשמה הוקם העסק.

זוג שרוצה להתגרש בגלל עודף ריבים והתלהמות בבית. לאחר בדיקה איתם מתברר שהאב לקח על עצמו עבודה כעצמאי, הוא עובד קשה מבוקר ועד ערב וכבר שנים הוא מביא כסף טוב הביתה והמשפחה במצב פיננסי טוב. אבל, בדרך, גידלה האישה כמעט לבדה 3 ילדים, וההתמודדות איתם ללא תמיכה הביאה אותה לתסכול רב שיצא על הילדים ועל בעלה. הבעל, שעבד ימים קשים, לא מרגיש שהעבודה השתלמה לו שהרי היא לא נשאה פרי. ברור לי שברור לכם מה קורה בשלב הזה. זה סיפור נפוץ. הרבה מתגרשים בשלב הזה. מה שנראה בחדרי חדרים,  זה הכאב של אותו זוג שעמוס בבעיות, הכספים הרבים שהושקעו לעו”ד, והילדים באמצע. הזוג הזה לא עצרו ושאלו מהם הדברים החשובים להם, וגם לא הסכימו ביניהם על הדרך המשותפת להשיג את אותם הדברים.

אמא שמספרת לי על בן בשנות העשרים שלו, ומתארת מערכת יחסים מלאה בכעס, בניתוק של שנים, בבטלה של הילד ובתסכול מתמשך שלה. מתברר שהיא לא איפשרה לעצמה לשאול את השאלה, מה חשוב לה. היא ויתרה וויתרה על עקרונותיה והיום הגיעו מים עד כלות, והיא רוצה לתקן את הנזקים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *