fbpx

פרפקציוניזם – ביקורת עצמית, דימוי עצמי נמוך וביטחון עצמי

Rate this post

מאמר בנושא פרפקציוניזם – ביקורת עצמית, דימוי עצמי נמוך וביטחון עצמי אשר פרסמתי ב”ישראל היום” ב-25.02.2016

כל אדם סובל מביקורת עצמית מידי פעם. ביקורת שהופכת דיירת קבע יכולה להעיד על נטייה לפרפקציוניזם הגורמת לתפיסה פסימית של המציאות, ריחוק מאושר ומיחסים קרובים ותחושה חזקה של פספוס. החדשות הטובות הן שיש מה לעשות כדי לצאת מזה.

ביקורת עצמית הפכה להיות חלק מאורח החיים שלנו. חשוב לנו להיראות טוב. אנו מאשימים את עצמנו על מה שעשינו, על איך שהתנהגנו, על מה שאמרנו, על זה שלא העזנו, שפספסנו, שוויתרנו…יש לנו ביקורת על כל דבר וזה מעייף מאוד. ביקורת יתר עלולה לגרום לנדודי שינה, ליקיצות מוקדמות, להרגשת קטנות, חוסר אונים, בלבול וחוסר מוטיבציה. עצרו רגע  וחישבו, כמה הקול הזה מוכר לכם ומשתלט עליכם ביום יום? אם הוא מוכר מידי, ייתכן שאתם נוטים לפרפקציוניזם.

מי אתה פרפקציוניזם?

לקריאה נוספת ללחוץ פרפקציוניזם – ביקורת עצמית, דימוי עצמי נמוך וביטחון עצמי

יותר ויותר אנשים שאני פוגשת מעידים על כך שיש להם, לכאורה את כל סיבות להיות מאושרים אבל הם לא מרגישים כך. יש להם משפחה וזוגיות, בית ופרנסה טובה ובכל זאת, משהו חסר. כשנכנסים לפרטים מתברר שהם עמוסים בביקורת עצמית, הנטייה לפרפקציוניזם גורמת להם לרצות עוד דברים ולהיות יותר ויותר ויותר. אם גם אתם שם,  להלן 2 טיפים להתמודדות עם ביקורת עצמית ונטייה לפרפקציוניזם:

  1. קבלו עזרה מקצועית – הפעם, זאת ההמלצה הראשונה שלי. יהיה זה כמעט בלתי אפשרי עבורכם להבחין לבד בעוצמת ההשפעה של הביקורת העצמית שלכם. מכיוון שאתם מלאים בהיגדים ושיפוטים על כל דבר יהיה קשה לכם להמציא תפיסה חדשה ומרעננת שתמשוך אתכם למעלה.גם ברגעים אלו הביקורת, כנראה, משתלטת עליכם. ובכלל, מי יכול כבר לעזור לכם? זה נכון, שאתם בעלי ידע רחב וכנראה אלופים אמיתיים במגוון תחומים, אבל כדי לרוות נחת וסיפוק מהיכולות המדהימות שלכם, דרוש לכם מפתח נוסף, לשמוע את עצמכם בקול רם ולקבל כלים להתקדם הלאה.
  2. התמידו בספורט – “נפש בריאה בגוף בריא”. האימון מחזק מנטלית ומנטרל מחשבות. זאת בדיוק ההפסקה שאתם צריכים. יש כבר מליון הסברים מדעיים ללמה זה עובד, ואילו חומרים מופרשים, ומה זה עושה למוח, לגוף ולתודעה. אימון ספורטיבי הוא הרגל מחזק מאוד, ואם אתם רוצים לנוע לכיוון האופטימליזם בחיים שלכם – פנו זמן ביומן לאימון. בלי ויתורים ובלי ביטולים.

מישהו פעם אמר לי שפרפקציוניסט עושה את הדבר נכון ולא את הדברים הנכונים. אני מאמינה, שאם ניתן לעצמנו רשות לגלות את החלומות שעזבנו, ולהיות יותר עם האנשים שמעצימים אותנו, נהנה מהכאן ועכשיו ונוכל להתקדם צעד אחר צעד להגשמת החלומות שלנו, ולצאת אחת ולתמיד מהגישה של הכול או לא כלום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *