fbpx

איך להתגבר על כעס?

Rate this post

אנשים שסובלים מכעס מתמיד והתפרצויות זעם הופכים את חייהם ואת חיי הקרובים אליהם לקשים.

מה מקור הכעס ואיך נרגעים או מתמודדים איתו כשהוא מגיע:

ראשית כל הכעס מופנה בדרך כלל כלפי הקרובים ביותר – בני הזוג וילדים. כמעט תמיד מקור הכעס נמצא לגמרי לא אצל אותם הקרובים. בני זוג מסוגלים לצעוק ולקלל אחד אצ את השני בלשון שמעולם לא היו מעזים כלפי חברים. מקור הכעס הוא במשהו בעולם החיצוני (בוס שעצבן, נהג שצפצף) שנופל על נקודה כואבת שקיימת אצלנו. אבל במקום לצרוח על הבוס את הכעס מפנים כלפי האנשים הקרובים ביותר כי הם שם, מוכנים לספוג ולא יעיפו אותך.

אבל לא תמיד כעס מתפרץ החוצה. כעס יכול להיות גם שקט מאוד. חמי מזג המגיבים בעוצמה גדולה יותר מאשר האדם הממוצע ומתאפיינים בסף סובלנות נמוך לתסכול. יש מי שהכעס שלהם יכול לתסוס במשך ימים רבים, ויש מי שעוצמת הכעס שמציף אותם כל כך מאיימת עליהם, שהם נסגרים פנימה נאלמים. עד הפיצוץ או שזה מתבטא בגוף.

 

רוצה להתגבר על הכעס בעצמך? המדריך להשתחרר מכעס לרכישה כאן 

להלן כמה טיפים של האגודה האמריקאית לפסיכולוגיה, שיסייעו לכם להתגבר על התקף הכעס רגע לפני שהוא מתפרץ החוצה:

  • נסו לזהות מה מעורר בכם כעס, מה מגרה אתכם לתגובה של כעס, ואז פתחו אסטרטגיות שלא יאפשרו ל’טריגרים’ האלה להוציא אתכם מכליכם.
  • לפני שהכעס משתלט עליכם, הזכירו לעצמכם שכעס אינו פותר דבר ושלא תרגישו טוב יותר לאחר שתתפרצו ותפרקו אותו.
  • נסו להשתמש בטכניקות פשוטות להירגעות, כמו נשימות עמוקות ודמיון מודרך. למשל, נשמו עמוק כמה פעמים מהבטן לפני שאתם מגיבים. נסו לדמיין את האוויר יוצא ממכם החוצה, יחד עם הכעס. חזרו ואמרו מילים כמו ‘קח את זה בקלות’, ‘הירגע’ בזמן שאתם מבצעים את הנשימות. נסו להעלות בדמיונכם תמונה מרגיעה, ששאובה מנסיונכם או מדמיונכם.
  • הרפו את השרירים. בזמן כעס הגוף שלנו נדרך ונמתח. נסו ‘להרגיע’ את הגוף.
  • גם כעס ‘הגיוני’ יכול להפוך על נקלה לסיטואציה לא רציונאלית. זכרו שאנשים בזמן כעס נוטים לראות דברים באופן מוגזם ודרמטי.
  • הזכירו לעצמכם שהעולם אינו נגדכם. זה יסייע לכם לקבל פרופורציות נכונות.
  • אנשים כועסים נוטים לקפוץ למסקנות לא נכונות. נסו להאט ולחשוב על תגובתכם ועל מה שאתם עומדים לומר. אל תאמרו את הדבר הראשון שעולה על דעתכם. נסו גם להימנע משימוש במילים כמו ‘תמיד’ או ‘אף פעם’ או ‘לעולם לא’.
  • הקשיבו לצד השני. ייתכן שהוא אומר משהו לגמרי אחר ממה שאתם מפרשים. ייתכן שמה שהוא אומר בא מתוך כוונה טובה ולא מתוך רצון לפגוע בכם.
  • אם אתם נעשים לוחמנים בשעות הלילה, אולי אתם פשוט עייפים ולא ממוקדים. נסו להימנע בשעות אלה משיחות על נושאים שעלולים להביא לוויכוח.
  • אם אתם מרגישים שהכעס שלכם יוצא מכלל שליטה ומשליך על איכות חייכם ועל איכות היחסים שלכם עם הסביבה, שקלו לגשת לאיש מקצוע או להשתתף בסדנה שבה מלמדים ניהול כעסים.

רוצה להתיר את הכעס בעצמך? המדריך להשתחרר מכעס לרכישה כאן 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *