fbpx

מה זה אימון אישי?

5/5 - (1 vote)

אימון אישי הוא תהליך שמטרתו לעזור לאדם (“המתאמן”) לגלות ולהשיג את השאיפות האישיות שלו. מאמנים אישיים משתמשים בשיטות שונות ומגוונות בתהליך הצבת והשגת המטרות של המתאמן. האימון אינו טיפול פסיכולוגי, תרפיה או ייעוץ במובנם הקלאסי, אך אנשים רבים המבקשים לעצמם טיפול פסיכולוגי, תרפיה או ייעוץ יכולים למצוא
שמסגרת של אימון אישי מאוד מתאימה להם ועונה לצרכיהם. מטרתו של האימון זהה למטרתם של כל סוגי התרפיות והיא לעזור לאדם לחיות את חייו באושר אופטימלי. לכל שיטה יש את הדרך שלה להגיע לאותה מטרה.

מקור האימון

האימון האישי משתמש בטכניקות העצמה והעשרה שונות. חלק מהטכניקות נלקחו מעולם הניהול, המנהיגות והייעוץ הניהולי. טכניקות נוספות – מקורן בדיסציפלינות שונות כגון: סוציולוגיה, פסיכולוגיה, מנטורינג ופילוסופיה.

הפדרציה הבינלאומית לאימון (ICF), היא הארגון הגדול ביותר בארה”ב למאמנים אישיים ועסקיים. ארגון זה קבע את הסטנדרטים הבינלאומיים הדרושים למאמן, פיתח את התוכנית הבסיסית לאימון ומפתח תוכניות מתקדמות אחרות.

ה- ICF דוגלת בשיטת אימון המתייחסת למתאמן כמומחה בחייו. המתאמן ניחן ביצירתיות, בתושייה והינו שלם בפני עצמו. מתוך כך, תפקידו של המאמן לעזור למתאמן להתנהל בצורה הטובה ביותר עפ”י כישוריו ויכולותיו בתחומים בהם הוא מתאמן (חייו האישיים, קריירה, זוגיות ועוד).4

עפ”י ה-ICF אחריותו של המאמן היא:

• לעודד את גילויו העצמי של הלקוח.

• לגלות, להבהיר ולהיערך במקביל לרצונות הלקוח.

• לעזור ללקוח להפיק מעצמו פתרונות ואסטרטגיות אישיים.

• להביא את הלקוח ללקיחת אחריות ולחייבו במתן דין וחשבון.

קוד האתיקה עפ”י ה-ICF מחייב את המאמן למקצועיות, סודיות, כבוד ויושר מול הלקוח, וכן לאחריות מקצועית. אנחנו נאמנים לעקרונות ה-ICF ועובדים על פיהם.

הכשרת המאמן

אימון הוא מקצוע המחייב הכשרה ויכולות אישיות מתאימות של המאמן על מנת שישיג את התוצאות הרצויות. הארגון הישראלי לקואצ’ינג (איק”א), בראשותו של ראובן כ”ץ, המכשיר מאמנים מקצועיים, קיבל את הכרת ה-ICF האמריקאי.

בחירת מאמן וסוג האימון

לכל מאמן יש את הסגנון האישי שלו, המזג, הכריזמה וכמובן תחום התמחות. רצוי לברר עם המאמן את התחומים בהם הוא מצטיין בכדי להפיק מקסימום מתהליך האימון. מומלץ לדבר עם כמה מאמנים לפני בחירת המאמן שלך. יש הממליצים לקיים פגישת הכרות עם מספר מאמנים כדי לבדוק אם יש “כימיה” ביניכם.

הגדרה ובחירה נכונה של סוג האימון היא מרכיב חשוב בהצלחתו. לעיתים בירור העניין הוא חלק מתהליך האימון עצמו. לא פעם מתברר כי צרכיו האמיתיים של המתאמן אינם הצרכים כפי שהבין או הציג אותם בתחילת התהליך. במקרה כזה, סוג האימון יכול להשתנות. סוגי אימון לדוגמא הם: אימון אישי לחיים, אימון מקצועי, אימון ניהולי, אימון זוגי, אימון משפחתי, אימון חברתי ואימון ממוקד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *