fbpx

ראיון אישי בעקבות הפוסט “רגש צר מאוד”

Rate this post

1.       השאלה הראשונה שעלתה בי כשהתחלתי לקרוא את המאמר שלך זה הכותרת בעצם. שם כבר התחלתי לחשוב. מה זה אומר בכלל רגש צר מאוד?

רגש צר מאוד, זה משל לתוצאה שיכולה להיגרם מהתפרצות של רגש. הרגשה של חוסר שליטה, אי וודאות, כמו הליכה על גשר צר מאוד שתנועה אחת לא במקום ואתה נופל ממנו. זאת הרגשה מאוד מעוררת. כלומר, החושים חיים בה יותר, והבנאדם ממש מרגיש כאילו הרגש מציף אותו והוא זה הרגש. אין שום דבר חוץ מזה. בעודף שמחה, יכול להיות איבוד פרופורציה., אפשר לראות שאנשים עושים דברים קיצוניים יותר כמו לקנות המון, לבזבז הרבה כסף ביחס לעצמם, לעשות החלטות כבדות משקל בפזיזות. במצב רגיל של שמחה אנשים יותר שלווים ונינוחים, מקבלים וסובלניים כלפי הסביבה. דוגמא למצב של עצב בו אדם הוא חסר אנרגיה, תשוש, חלש, בוכה, אבל במצב של עצב מתמשך – אדם יכול להכנס לדיכאון, להערכה עצמית נמוכה ושקיעה לתוך ייאוש, חוסר מצב רוח מתמשך ואובדן של עניין בכל תחומי החיים.

2.      אלו רגשות יכולות להשתלט עלינו? עד כמה זה קיצוני?
כל רגש יכול להשתלט עלינו. בפסיכולוגיה מדברים על 4 רגשות עיקריים: שמחה, עצב, כעס ופחד. עצב שמשתלט עלינו הופך לדיכאון, גם כעס שאוגרים הרבה זמן הופך לדכדוך ולאפתיה. זה נהיה קיצוני כאשר בן אדם מאבד מהתפקוד הרגיל שלו, חש רגשות קשים מאוד, ואין לו את חדוות החיים שהוא היה רגיל לה.

3.       אם זה רגש חיובי, זה גם משהו שלילי?
אם בנאדם שהוא שמח מאוד מאבד את שיקול דעתו זה הופך לדבר שלילי. רואים את זה בטעויות בעסקים שאנשים לוחצים ידיים מהר מידי ועושים עסקאות שחסר בהם תכנון וחשיבה, אח”כ הם משלמים על הטעויות שלהם בהרבה כסף ובמפח נפש. רואים את זה בזוגיות, כאשר זוגות עושים עוד ילד כי הם בתקופה טובה, אך עוד לא ביססו מערכת יחסים חיובית חזקה. אז הם מתגרשים עם 3 ילדים. רואים את זה כשאנשים זורקים הרבה כסף על ארועים כמו חתונות וכאלה מתוך שמחה, ואח”כ הם אומרים שאם הם היו שקולים הם לא היו מתנהגים ככה.

4.       התעמתנו עם הרגש, מה הלאה?
כשמכירים ברגש ומכירים אותו יותר ויותר טוב, יש לו מסר. את המסרים הללו צריך להבין ולהסיק מהם לאיכות חיינו.

סגור לתגובות.