fbpx

מה לא הייתי רוצה שיחזור אחרי הקורונה?

5/5 - (3 votes)

מה לא הייתי רוצה שיחזור אחרי הקורונה?

בימים האחרונים עצרתי לחשוב מה לא הייתי רוצה שיחזור אחרי הקורונה ומה רוצה שיחזור דחוף. בינתיים הבהרתי לעצמי כמה דברים שאני סולדת מהם, בטוחה שעוד אבין מה עלי לעשות איתם. ממליצה גם לך לעצור, להקדיש זמן לחשיבה, לכתוב את התשובה שלך ולשתף אותה.

 

אז מה לא הייתי רוצה שיחזור אחרי הקורונה? 

 

חוגים

איסור על יותר מחוג אחד לילד. ילד צריך זמן ומרחב של כלום בלי יותר מדי גירויים. נחת בילדות היא החותם אליו יחזור כאשר הוא יוצא מאיזון. 

 

הסעות

במקרה של בית ספר או חוג מרוחק אין להסיע ילד אחד. הילדים יתאגדו וההורים יסיעו בתורנות. גם אם יש לך ג’יפ חדש 4 על 4 ואת כל הזמן שבעולם לקחת את הילד לחוג – להתחלק בנטל יעזור לאחרים ויזהם פחות את הסביבה. 

 

טקסים 

“יש לי יום יום חג” מדבר על שמחה שבלב ולא על יום הולדת למורה או לעוזרת, או יום התינוק, ויום האח, ויום האחווה, ויום הילקוט, ויום התלמיד, ויום המורה וכל הכבוד לועד. נמאס מרשימות בורקס וירקות חתוכים. ילדים בכיתה ו’ כותבים סמס עם שגיאות! 

עדיף בלי כיבודים, אבל אם חייבים מוטב פירות וירקות בשלל צבעים מאשר גומי גאם בטעם אומאמי בצבע מאכל ירוק בתוספת e404 לבטנם המתוקה של הילדים.   

ניתן לערוך טקס אחד בלבד במהלך שנת הלימודים אליו אפשר להזמין הורים.  כמו כן, יבוטלו חגיגות תחילת אמצע וסוף שנה בכל חוג, מקהלה, תנועת נוער וכדומה. אירועים ראויים לציון יקבלו נאום כבוד, מצגת, שיר או כל רעיון יצירתי אחר שיכינו הילדים במסגרת שעת לימוד אחת. 

 

חוסר גבולות

ש.ב, יצירת מפגשים, מערכת שעות הם מצע מצוין לגידול אחריות אצל ילדים. כל תמסורת בעזרת ווטסאפ להורים רק מדכאת אותם. יש להפסיק את קבוצות הווטסאפ למינהם בנושאי בית ספר וגנים. מספיקה קבוצה אחת שבה המורה יכולה לשגר הודעות להורים. 

 

כל תלמיד יקבל את פני המורה בעמידה ובברכה ולא יפנה למורה בשמו אלא בתואר “המורה”. 

 

חגיגות

מידי חודש יברכו במסגרות השונות את הילדים שנולדו באותו החודש. ימי הולדת פרטיים יתקיימו בזוגות או בשלשות. במקום מתנות יוחלט על סכום סמלי שאוספים לילדים. 

חל איסור חגיגות הראווה. מותר לחגוג במסגרת המשפחה עד דרגה שניה בלבד. 

 

מגע

חיבוקים ונישוקים מותרים רק לבני משפחה. חובה לברך לשלום אדם לאדם ברחוב ואדם לאדם במעלית. 

 

מרחק

במקומות ציבוריים לרבות סופר, שוק ואיקאה חובה לשמור על מרחק של מטר בין אחד לשני. 

 

אריזה ומשלוחים

 

יופסקו משלוחים מסין עד למציאת פתרון להפחתה בזיהום האוויר ובשימוש בניילונים ומארזים. 

 

צריכה

יוזלו מחירי פירות, ירקות, זרעים, קטניות ודגנים. תתאפשר מכירה ישירה וזולה מהחקלאי לאזרח. 

 

ועכשיו תורך, מה לא היית רוצה שיחזור אחרי הקורונה? 

סגור לתגובות.