fbpx

משבר גיל 40

4.7/5 - (39 votes)

אחד הדברים שאנשים מרגישים כשהם מגיעים לגיל 40 הוא שמשהו בצורת החיים שלהם כבר לא מתאים להם. עולות שאלות כמו: מה משמעות החיים שלי? האם אני על המסלול הנכון? לאן אני רץ? מה שווה לי המירוץ הזה? 
מחשבות כמו: כבר הגעתי להישגים ולכאורה יש לי הכל בחיים, אבל בכל זאת אינני מרגיש/ה סיפוק ומימוש עצמי. שאלות שנשאלו
 גם לפני גיל 40 מעבירות תחושה של דחיפות, צורך לדין וחשבון פנימי וחישוב מסלול מחדש. חשוב לציין שרבים הפכו את חייהם למלאי משמעות אחרי משבר גיל 40.

בסרטון הבא אני מביאה את כל מה שרציתם לדעת על משבר אמצע החיים ולא העזתם לשאול (;

 

 

זה שנים שאני מנחה ומלווה אנשים מצליחים במשברי חיים, ובפרט במשבר גיל 40, בדרכם לחיים מלאים ומאושרים. לקוחות שלי מוכנים ל”סדר פנימי חדש”, הם המוכנים “להזיע” למען מימוש העצמי. אם גם אתם מרגישים כך וזקוקים למישהו שיעזור לדייק את הרצונות שלך, להחזיר את האמונה בעצמך, הביטחון העצמי, המוטיבציה והתעוזה הפנימית לפעול – הגעת למקום הנכון. ליצירת קשר לחצ/י כאן

 

משבר גיל 40 אצל גברים ונשים

התנהגויות אופייניות וסימפטומים למשבר גיל 40

  • רצון לפרק מסגרות – להתגרש, להתפטר, למצוא עיסוקים חדשים
  • חוסר משמעות
  • זוגיות במשבר, התאהבות ובגידות
  • דחף להגשים חלומות
  • דחף לרענון מקצועי – רבים בוחרים ללמוד MBA או לשנות את סביבת העבודה בצורה קיצונית
  • עיסוק אינטנסיבי, מטריד ומעיק במחשבות על תפקידים בחיים, קריירה, זוגיות, הורות וכו’.
  • חרטה והאשמה עצמית
    • חרטה על לימודים – מי שלא למד לתואר ירצה לנסות לעשות. אלו שכן למדו מצטערים שלא בחרו בדרך שלהם אלא נכנעו לתכתיבים של הורים, חברה וצורך בביטחון כלכלים
    • גברים במשבר גיל הארבעים מצטערים כי לא בילו מספיק עם הילדים או פספסו את ההורים
    • נשים במשבר גיל הארבעים מאשימות את עצמן שהן לא אימהות טובות או שלא הגיעו לכלום בקריירה
  • ניסיון להרגיש צעירים וטיפוח מראה חיצוני מוגזם – ניתוחים פלסטיים, ספורט אתגרי, הסרת שיער, השתלת שיער וכו’.
  • השקעות לצורך הכנסה פאסיבית או רכישה של מוצרים שתמיד חלמת עליהם בתחושה של “אין זמן אחר”
  • חרדה, אובססיה לבריאות ותרופות
  • שתיית אלכוהול, שימוש בסמים או בתרופות
  • יציאות מוגברות ותכופות מהבית
  • עצבות ודיכאון – דיכאון שנובע משבר אמצע החיים יכול להיגרם כתוצאה משינוי משמעותי כמו גירושין, פרידה, מחלה, שכול או אובדן וגם להגיע בלי שום סיבה ברורה. הדיכאון מלווה בסימפטומים של מצב רוח רע, הרגשת ייאוש, חוסר הנאה, עייפות וחוסר אנרגיה, נדודי שינה והפרעות בשינה או צורך גדול בשינה, שינויים במצב הרוח ותסמינים פיזיים או רגשיים אחרים.

שינויים בזוגיות בגיל 40

קרא עוד

אמצע החיים הוא מושג יחסי. משבר אמצע החיים מגיע סביב גיל 40 אך עבור חלק הוא מופיע בגיל 30, 35, 45 וגם בגיל 50.

בני הזוג חשופים יותר מתמיד לפיתויים מבחוץ. העולם החיצוני נראה ורוד וכל אחד מדמיין לעצמו איזה חיים טובים יהיו לו במסגרת הרווק הפנוי. התרגשות של “התאהבות גיל 16” כה מתוקה שבקלות נסחפים להשקיע בפנטזיות חיצוניות. העיקר להתנתק מגבולות הכלא שבבית. אי אפשר לברוח מזה, כך או אחרת מחשבות כאלה מגיעות.

מתגלים פערי התעניינות בין בני הזוג. האישה מוצאת לה תחביבים חדשים, עובדת יותר, מפתחת קריירה ומתעניינת בעניינים שמחוץ לבית. הגבר רוצה אישה שתבין יותר, שתפנק אותו או לכל הפחות תתן לו לחיות בשקט ותפסיק “לבלבל לו את המוח”. הוא שואל את עצמו לאן הוא רץ וחש שזו הזדמנות עבורו לעשות שינוי בחיים.

זוגות שהביאו ילדים לעולם בגיל צעיר, מגיעים לגיל 40 עם ילדים מתבגרים כשהם עצמם חווים שינויים פיזיים ורגשיים. הילדים כבר פחות תלויים בהורים וזקוקים לזמן ולפרטיות שלהם. להורים מתפנה זמן והם לא תמיד יודעים מה לעשות עם הזמן הזה. בני זוג שלא השקיעו זמן רב באינטמיות,  בגלל ההשקעה בבית, עומדים מול חלל ריק וחדש. זוגות שהביאו ילדים בגיל מבוגר יותר יכולים להיתקף בסימפטום של מין חוסר סבלנות אל מול ילדיהם. הם חשים שהילדים גוזלים להם את הזמן והמרדף הוא על הזמן הפנוי והמנוחה שלהם.

בחלל הזוגי הכל צף. אם יש תקשורת טובה בין בני הזוג יהיה קל יותר. אם לא, מתחיל הסדק. תקשורת בינאישית ובפרט ניהול ויכוח והתמודדות עם דעה שונה שהם שגרה בחיי זוגיות אינם נלמדים כלל – לא במסגרת בית הספר ולא במסגרת לימודים אקדמיים. אומנות ניהול ויכוח ומיומנויות תקשורת הם בסיס הכרחי לעיצוב אווירה בין בני הזוג ובני הבית. ברגע שזוג לומד את המיומנויות הללו הוא הופך לצוות שמסוגל ליצור מציאות חדשה. בדיוק לשם כך מיועד הקורס הדיגיטלי שלי קורס לתקשורת זוגית. הקורס מאפשר ללמוד לדבר על הדברים גם הכואבים כך שהצד השני באמת יוכל להקשיב ולשמוע. וגם – להגיד מה שמפריע לנו.

 

סגור

בגידות – משבר גיל הארבעים

קרא עוד

משבר אמצע החיים מתאפיין בבגידות. ניהול חיים בסתר גם לפני היוודע דבר הבגידה קשים מאוד לשני בני הזוג. הסיבה לכך היא שבן הזוג הבוגד חיי בחוסר אותנטיות, מסתיר, בטוח בדרך כלל שאהבת חייו האמתית מחוץ לבית או לפחות מרגיש שמצא מישהו שמבין אותו. הדבר יוצר מתח רב ואווירה קשה בבית. כאשר הבגידה מתגלת יש בדרך כלל התפרצויות וכעס עצומים. בן הזוג הנבגד מאבד אמון וחושד בבן הזוג הבוגד בכל צעד ושעל. זו תקופה מאוד סוערת סביב משבר אמצע החיים ומלווה במתח ואווירה קשים ביותר בבית. גם הילדים סובלים מאוד בתקופה זו.

פעמים רבות הדרך היחידה היא ייעוץ זוגי. קשה מאוד לסלוח אבל אם רוצים להמשיך יחד, אם מבינים שהישועה לא תגיע מבחוץ – חייבים ללמוד מיומנויות חדשות. בכל תהליך זוגי וגם במצבי בגידה הדבר הבסיסי ביותר שנדרש הוא תקשורת. תקשורת בינאישית ובפרט ניהול ויכוח והתמודדות עם דעה שונה שהם שגרה בחיי זוגיות אינם נלמדים כלל – לא במסגרת בית הספר ולא במסגרת לימודים אקדמיים. אומנות ניהול ויכוח ומיומנויות תקשורת הם בסיס הכרחי לעיצוב אווירה בין בני הזוג ובני הבית. ברגע שזוג לומד את המיומנויות הללו הוא הופך לצוות שמסוגל ליצור מציאות חדשה. בדיוק לשם כך מיועד הקורס הדיגיטלי שלי קורס לתקשורת זוגית. הקורס מאפשר ללמוד לדבר על הדברים גם הכואבים כך שהצד השני באמת יוכל להקשיב ולשמוע. וגם – להגיד מה שמפריע לנו. 

 

סגור

גורמים למשבר גיל 40

קרא עוד

  • מוות של הורים או של אדם קרוב
  • הבנה שלפחות מחצית הדרך כבר אחרייך ואיתה הרצון למצות פוטנציאל אישי
  • שינויים פיזיולוגיים והורמונליים
  • בעיות בזוגיות
  • התבגרותם של הילדים

 

סגור

שינוי קריירה בגיל 40

קרא עוד

עכשיו הגיע תורי! זה המשפט הכי נשמע מאנשים שרוצים לעשות שינוי קריירה סביב משבר אמצע החיים. הוא מצטרף לרצון חזק בסיפוק מעבודה ולצורך בהגשמה אישית. אתם מוזמנים לחפש ביו טיוב את הסרטון שלי “איך משנים קריירה באמצע החיים” בו אני מפרטת על ארבעה נושאים שכדאי לבדוק לפני שעושים שינוי קריירה.

סגור

איך יוצאים מהמשבר?

משבר יכול לגרום לך להישבר או לחשב מסלול מחדש, להתעצם ולנווט בצורה שקולה. זה תלוי רק בך!

אם נמאס לך מהמצב בו אתה נמצא, נמאס לך להתמהמה ולדחות את הדברים החשובים באמת, אם אתה מוכן לפעול כדי להבין מה הצעד הבא שלך וגם לבצע אותו – צור/צרי קשר.

הנחיתי וליוויתי רבים במשברים בדרכם לחיים מלאים ומאושרים. אשמח ללוות אותך אל החופש לבחור בדרך שלך!

 

קראו עוד:

אימון אישי לחיים (קואצ’ינג)

קורס תקשורת זוגית אונליין

זוגיות במשבר

סדנאות

קואצ’ינג

אימון קריירה

אימון אישי לתקשורת זוגית

קואצינג (Coaching)

חשיבה חיובית

קואצ’ר או פסיכולוג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *