fbpx

קואצ’ר או פסיכולוג

4.1/5 - (35 votes)

פעמים רבות מתלבטים אנשים שמחפשים לשפר את מצבם הרגשי או להעלות מדרגה בין פסיכולוג לקאוצ’ר. במאמר זה אעמוד על הדומה והשונה בעשייה בין פסיכולוג לקואצ’ר

מצד אחד, מטרת האימון האישי והטיפול הפסיכולוגי זהה – לעזור לאדם לבצע שינויים חיוביים בחיים. מצד שני, אימון אישי וטיפול פסיכולוגי הם תהליכים שונים במהות ובתפיסה שלהם. המניע וההשראה של האימון האישי הוא לאפשר ללקוח לזהות את מטרותיו בדגש על החוזקות שלו ולאמן אותו להשיג את מטרותיו. אימון אישי הוא תהליך המיועד לסייע להגדיר תכנית הפעולה לעמידה ביעדים שמטרתם הגשמה,  בעוד שטיפול פסיכולוגי מתמקד בהחלמה וריפוי מבעיות נפשיות.

פסיכולוג או קואצ’ר?

האני מאמין שלי בנושא קואצ’ר או פסיכולוג

ההחלטה אם לבחור בטיפול פסיכולוגי או באימון (קואצ’ינג) אישית מאוד. התהליך שלי אינו אימון אישי קלאסי ואינו טיפול פסיכולוגי. על אף שהתמחיתי כמאמנת אישית וארגונית וגם סיימתי לימודי תואר ראשון בפסיכולוגיה תמיד נמשכתי לשילוב ביניהם והעמקתי אותו בלימודי גוף נפש ורפואה טבעית. אני מאמינה כי תהליך שלם יותר הוא תהליך שמשלב כלים אימוניים וטיפוליים. בשנים האחרונות ייסדתי שיטה משלי שנקראת “סדר פנימי חדש”. עוד על השיטה שלי ניתן לקרוא כאן.

לקוחות שלי מוכנים ל”סדר פנימי חדש”, הם המוכנים להזיע למען מימוש העצמי. אם גם אתם מרגישים כך וזקוקים למישהו שיעזור לדייק את הרצונות שלך, להחזיר את האמונה בעצמך, הביטחון העצמי, המוטיבציה והתעוזה הפנימית לפעול – הגעת למקום הנכון. לשיחת ייעוץ חינם לחצ/י כאן

קואצ'רית מומלצת למימוש עצמי והגשמה עצמית

מחפשים קואצ’רית מומלצת? לחצו כאן לקריאת ההמלצות

קאוצ’ר יתמקד ב:

  • הבהרה והשגת מטרות אישיות ומקצועיות

  • יצירת תוכנית אישית / עסקית

  • שיפור מיומנויות תקשורת

  • ביטחון עצמי

  • השגת איזון בעבודה ובחיים

  • פתיחת עסק חדש או גידול של העסק הנוכחי

פסיכולוג יתמקד ב:

  • מחלות וטראומות עבר

  • חקירת מערכות יחסים

  • מה משפיע על היכולת שלך לתפקד בבית או בעבודה

  • התמודדות עם ואבדן של אדם, הפסד עבודה ורגשות קשים

גישת האימון האישי – קואוצ’ינג

באימון אישי, הלקוח עובד עם מאמן על מנת להבהיר מטרות ולזהות מכשולים על מנת ליצור תוכנית פעולה להשגת תוצאות רצויות בחייו. אימון אישי נועד להניע את המתאמן לכדי פעולה במציאות ליצירת התוצאה המבוקשת. האימון אישי נועד לאפשר למתאמן להבין את הרצונות והצרכים, לחבר הרצונות והצרכים לדרך חיים. עובדים על ה”איך”.

באימון אישי – חשיבה תוצאתית. מגדירים את התוצאה בהתאם לצרכים של המתאמן או הארגון, וממנה גוזרים את הכלים המתאימים להשגתה. אימון אישי הוא מולטידיציפלינרי ובכך ייחודו. הוא מורכב מכלים מוכחים ומנצחים משבעה תחומי ידע: ניהול, שיווק, פסיכולוגיה, סוציולוגיה, פילוסופיה, מנטורינג וספורט.

לפי הקואוצ’ינג: יכולותיו, מיומנויותיו והמשאבים אותם צבר המתאמן במהלך חייו הם הבסיס הטוב ביותר להצלחתו בעתיד. האימון ממנף את המשאבים הקיימים בצורה ממוקדת ויצירתית כדי להביא לרמת ההצלחה הגבוהה ביותר האפשרית.

הקשר שאימון אישי מעודד הוא בין המתאמן וחזונו כאשר הקואצ’ר הוא “מאפשר” דרך.

גישת טיפול פסיכולוגי / ייעוץ פסיכולוגי

בטיפול או ייעוץ פסיכולוגי, המטפל מנתח את העבר של הלקוח על מנת להבין התנהגות בהווה. השאיפה היא לחקור ולהבין את התת-המודע והלא-מודע. מטרת הטיפול הפסיכולוגי היא  להביא את המטופל לתובנות לגבי דפוס התנהגותו או דרך חייו. הטיפול הפסיכולוגי מתמקד יותר ב”למה”.

טיפול פסיכלוגי הוא תהליך שבו המטופל עובד עם פסיכולוג כדי לאבחן ולפתור בעיות, אמונות, התנהגויות ותגובות. הרעיון בבסיס הטיפול הוא להתמקד בעבר, בטראומות ולשנות הרגלי הרס עצמי. במובן זה, הטיפול הפסיכולוגי מתמקד בעבר ובהתבוננות פנימית וניתוח.

טיפול פסיכולוגי נשען על קשר רגשי שבין המטפל והמטופל כתשתית ליצירת יחסי אמון.  

משך האימון האישי

אימון אישי תחום בזמן ומחויב לתוצאות. אימון אישי יכול להיות ארוך או קצר טווח, תלוי לאן המתאמן שואף להגיע ומה הוא רוצה להשיג בדרך.

טיפול פסיכולוגי יכול להמשך שנים ארוכות, ומבלי להתחייב לתוצאות.

* שימו לב שמילה קואצ’ר או קואצ’רית הפכה להיות שגורה בשפה העברית איננה נכונה. באנגלית אדם העוסק באימון נקרא Coach

סגור לתגובות.