fbpx

אימון אישי – איך ספר יוציא אותי מהמשבר?

Rate this post

היום הייתה לי פגישה עם מישהו שעובר משבר בחייו ומרגיש טובע בתוך בליל של בעיות. מצאתי את עצמי מייעצת לו “לפתוח את הראש” ולהתחיל לטעום מעולמות תוכן חדשים. לחפש לעצמו קורס מעניין, לקרוא ספרים, ללכת לסדנא, הצגה, כל דבר שיכול לתת לו תוכן מסוג אחר. כזה שהוא לא רגיל לו.

ברגע שהוא שמע זאת, הוא התרעם ואמר “נראה לך באמת שללכת לאיזה קורס יעשה אותי מאושר?  ומה תעזור לי צפייה בהצגה? לקרוא ספרים? אני בקושי קוא את הכותרות בעיתון… וגם זה יותר מידי בשבילי.”

“יכול להיות שזה ימלא אותך ויעשה אותך יותר מסופק בחיים.”

“איך בדיוק??” הוא שאל אותי. “אלינור, את בסדר היום?? אני לא יכול לפתור את בעיות היומיום שלי בקריאה!!!”

“זה נכון”, ניסיתי להרגיע, “אתה צודק. אבל האמצעי שבו אתה משתמש לפתור את בעיותייך הוא הראש. ואם אתה מאושר או מסכן בחיים שלך קשור לאיך אתה מתמודד עם הבעיות שלך – ואיך שאתה מתמודד עם הבעיות שלך מתחיל בראש.

אתה פותר את הבעיות שלך בראש ואח”כ במעשה. אבל עזוב, אני לא רוצה להתעקש איתך.” אמרתי.

לא, לא תמשיכי…נראה לי שאני מתחיל להבין מה את אומרת…(עיניו הכועסות התחילו להתרכך).

אני אומרת שלפעמים לא ברורות לנו התחושות שלנו אבל מישהו אחר יכול להגדיר אותן וזה יתאים בול. לפעמים אנחנו לא יכולים לזהות את הפתרונות, לא יכולים להגדיר את הבעיות, לא יכולים לראות את התמונה ובזמן שאנחנו נפתחים לתוכן אחר וחדש, כזה שאנשים כותבים לדוגמא, זה יכול לעזור. אנחנו בעיקר לומדים על עצמנו דרך חוויות של אנשים אחרים.
“בין אם אתה צופה בהם, מקשיב להם, קורא את התובנות שלהם. החושים שלך מתחדדים ואתה יכול לזהות דברים שלא יכולת לראות קודם. כי אתה המורה הכי טוב של עצמך אבל במצב שבו אתה נמצא כרגע חסרה לך הגדרה. חסר לך החיבור הזה מן הידע של עצמך למה לעשות בפועל וזה הכלי שאני מציעה לך היום.”

“ברגע שתלמד דברים חדשים אוטומטית יתחדדו לך החושים, תזהה דברים שלא היית מודע להם או ותוכל לבטא את עצמך אחרת, וגם לעשות דברים אחרת. ואולי אח”כ תהיה הרבה יותר מבסוט מעצמך. “

“ממממ….אוקיי. אז עולמות חדשים את אומרת? טוב, אני מבטיח לחשוב על זה. אולי יש בזה משהו.”

   

סגור לתגובות.