fbpx

אימון אישי – איך לעשות שינוי?

1/5 - (1 vote)

צעדים קטנים מחוללים שינוי גדול

“לא נכון שלחלק מהאנשים יש כוח רצון ולאחרים אין. העניין הוא שחלק מהאנשים מוכנים להשתנות ואחרים לא”. גיימס גורדון.

כל אחד מגיב אחרת לשינוי אך לרובנו שינוי הוא דבר מפחיד. הפחד משינוי קשור לגורמים שונים, אך כשהוא קונה לו אחיזה הוא עלול למנוע יצירתיות והצלחה. לעיתים כשאתה רוצה להשתנות אתה נתקל במחסום, תגובות רגשיות עולות ויוצרות עומס. העומס גורם ללחצים ולחרדות הגורמים לנו לא לעשות כלום. יש כאלה המסוגלים להמיר את הפחד ברגש אחר. התלהבות לדוגמא. הם מתעוררים לחיים כשיש אתגר באוויר, הם נרגשים ויעילים יותר (גם אם אתם לא נמנים עם אלה שמתלהבים לשינוי, בעזרת אימון אישי             מקצועי תוכלו לעבוד על זה

צעד קטן לשינוי גדול

ישנן גישות רבות ומגוונות לשינוי ותשובה לשאלה המטרידה אותנו, כיצד להיות מאושר? גישת הקאיזן לדוגמא, מציעה להתחיל שינוי בצעדים קטנים. לעשות משהו קטן מאוד על מנת להתקדם. העיקר להתקדם. לשינויים חיוביים קטנים יכולה להיות השפעה גדולה על איכות החיים. תארו לעצמכם שהייתם נותנים לעצמכם עוד פינוק אחד בשבוע. מקדישים עוד שעה לספורט, או לפגישה עם חברים, ספר טוב או מה שלא יהיה. האם זה לא עדיף ממה שיש היום?

מצד שני יש לזכור כי ההתנגדות לשינוי חזקה מאוד. בכל שינוי נפרדים ממשהו מוכר. לעיתים אלו תפיסות, עמדות, דעות, הרגלים, אנשים, תעסוקות שעשיתם וביססתם במשך שנים רבות. לפיכך, מומלץ להתחייב למעבר הדרגתי שלפיו בכל פעם שאתם עושים משהו חדש, או חושבים על משהו חדש, אתם מפסיקים לעשות דבר אחד אחר ישן.

יחד עם זאת, כדאי לדעת שאין שינוי בלי עצירה. כלומר, לא תוכלו לעבור למחויבות חדשה ללא קפיצה או הימור. אם בחרת לך יעד שנראה לך קטן ועדיין יש התנגדות לעשייה, אל תרים ידיים! במקום לוותר, נסה להקטין עוד יותר את גודל הצעד. בחר לך משימה קלה יותר, או פרק את המשימה הגדולה למשימות קטנות והתקדם כל יום עם משימה קטנה אחת בלבד. אומרים שכל מסע גדול מתחיל בצעד אחד קטן. כשהצעדים מספיק קלים, המכשולים נופלים בדרך להשגת המטרה.

התייחסו למשאבים שלכם בחכמה!

כמות האנרגיה והמשאבים שלנו היא נתונה. בזמן שאדם רוצה לעשות שינוי בחייו הוא משקיע הרבה יותר אנרגיה מבד”כ. תארו לעצמכם אדם שהחליט להתאמן לקראת טריאטלון, לעשות תואר באוניברסיטה, או לבנות בית פרטי. הרבה זמן, תכנון, ריכוז, כסף, יושקעו בכל תהליך שכזה. אם ניקח בחשבון את ההפתעות שהחיים מביאים לנו בלי שנצפה אותן מראש, אני מציעה לפחות לבחון טוב טוב את ההחלטות שאותן אנו לוקחים ואת ההתאמה שלהן לאופיינו ולצורת החיים אותה אנו רוצים לחיות. כך לפחות נצמצם את “אחוז הטעות”.

איך להיות מאושרים

אמצו גישה חיובית!  רוב הפרחים לא יכולים לצמוח בביצה

בתהליך שינוי יש להצמד למקורות חיוביים על מנת “להיטען”. אפשר ורצוי להתאמן בחשיבת מחשבות חיוביות, להיות ליד אנשים שעושים לכם טוב, לאכול אוכל טוב ולעשות דברים שעושים לכם טוב באופן קבוע. טבעי שרגשות ועמדות שליליות כלפי עצמכם וכלפי השינוי יעלו מידי פעם. יש להבין ו”לשמוע” אותן ולנסות לשים אותן במקום הנכון.

תכננו, התחברו ללב, ושוב תכננו

כל שינוי יצליח בגדול אם תהיה מאחוריו תוכנית ביצוע. הדרך לקבלת תשובה לשאלות כמו: איך להיות מאושר? מה אני צריך לשנות בשביל זה? ארוכה ומצריכה נחישות ומשמעת עצמית, אם הצעדים לא ברורים זה יוסיף לתסכול שלכם. תכננו את המסע, את המטרות, היעדים, הזמנים. הבינו את החסמים והעיכובים, את החוזקות והיתרונות. כך יהיה לכם קל יותר. אם קשה לכם לבד, קחו לכם מאמן אישי טוב או יועץ טוב שילווה אתכם בדרך.

התרחקו מאלו שאינם מקבלים את השינוי שלכם!

אם מדובר רק בנשמות טובות שלא מאמינות בשינוי וצמיחה (בד”כ זה יבוא יחד עם מרמור עצמי שלהם…) קחו מרחק. קבלו את הצרכים שלכם, בייחוד את אלו הזועקים לשינוי, וחזקו את עמוד השידרה שלכם (זה לא אומר לוותר על ביקורת בונה וחיבור לקרקע). הצורך במימוש אישי והרצון להיות במקום מספק הוא מבורך. בקיצור, תמשיכו לזוז.

אם אתם מזדהים עם חלק מהמשפטים ייתכן שאימון אישי יכול לקדם אתכם

נמאס לי מאורח החיים שלי

אני מרגיש במבוי סתום

אין לחיי משמעות

אני לא מממש את עצמי

האם זה הייעוד שלי?

אני רוצה לטוס מכאן….

אני לא בטוח שכאן אני רוצה להיות

אני מרגיש שהנסיבות שולטות בי

אני מצליח – אבל לא מאושר

כל הזמן אני חולה

אני צריך רק להעיז

אני תשוש ואין לי כוח לעבודה הזאת

 

סגור לתגובות.