fbpx

תוספי תזונה לשינה טובה יותר

5/5 - (1 vote)

שינה איכותית חשובה מאוד לבריאות. בעיות שינה משפיעות לרעה על הגוף והנפש. משפיעות על הרווחה, ועל היכולת שלנו לתפקד.

 

נדודי שינה, קושי להירדם, התעוררויות בלילה: אלו בעיות שינה נפוצות מאוד. לבעיות שינה יכולות להיות הרבה סיבות. לכן, חשוב לאבחן ממה הן נובעות. ולתת טיפול מתאים. יש קשר חזק בין הפרעות שינה למצב הנפשי. ולכן, השקעה בחלק המנטלי מעניקה נחת. יש קשר חזק בין הרגלי ספורט, תזונה, מנוחה לשינה. לכן, חשוב להקפיד על הרגלי שינה בריאים.

 

הגוף משקף את הכל. בזמן הבירור אני ממליצה לעשות בדיקות דם מקיפות. חוסרים בוויטמינים ובברזל יכולים לגרום לבעיות שינה. אפשר לאתר חוסרים ולקחת מרשם מדויק. ובמקביל לשנות את התזונה בהתאם.

 

אם הבדיקות תקינות והחלטת ליטול תוספים אני ממליצה ללכת על זה בזהירות. להתייעץ עם איש מקצוע ולדווח לו גם אחרי שהתחלתם לקחת. להתחיל במינון נמוך מהמומלץ. לשים לב לתגובת הגוף ובהתאם להעלות למינימום הדרוש. ושוב להתייעץ. אפשר לקחת רצוף חודש חודשיים לראות הטבה ואז להפסיק. תוספי תזונה שהבאתי בפניכם נמצאו יעילים במחקרים קליניים. ומומלצים מאוד בקרב מומחים בעולם. אך בכל מקרה, התייעצו עם הרופא להתאמה אישית.

 

נתחיל בצמחי מרפא. לכל צמח יש את הייחודיות שלו. מומלץ להיעזר. יש בתיונים, ניתן לקנות כעלים ולשתות תה, ניתן לקנות כתוסף תזונה. זמין בבתי מרקחת וב-iHerb 

צמחי מרפא להרגעה ושינה טובה:

  • Chamomile, קמומיל – הוא צמח מרפא בעל סגולות מרגיעות. הוא עדין, מסייע להרגיע את הגוף והנפש, ולהקל על ההירדמות. עשו תה שתו עם הילדים לפני השינה. טוב לכולם. 
  • Valerian Root, ולריאן – צמח מרפא ידוע בסגולותיו המרגיעות. מסייע להפחית מתח, חרדה, ונדודי שינה. עובד נפלא ומהר. לוקחים אותו רק לפי צורך. לא באופן קבוע.  מכירה אותו מגיל ההתבגרות. המטפל שלי המליץ לקנות עלים של וליראן ולשתות את התה פעמיים שלוש ביום. שתיתי בערך פעם בערב, והוא עשה עבודה נהדרת. שתיתי כל פעם שהייתי לחוצה מידי. כדור של ולריאן לפני השינה מומלץ בזמנים של לחץ וסטרס. יש גם את הפורמולה של רילקסן. עובדת מעולה. זמינה בבתי המרקחת. 

תוספי תזונה מומלצים לשינה:

תוספי תזונה לשינה הם מוצרים המכילים חומרים טבעיים לשיפור איכות השינה. החומרים הנפוצים ביותר בתוספי תזונה לשינה הם:

  • מגנזיום – מינרל חיוני המעורב במספר תהליכים בגוף: ייצור מלטונין, וויסות פעילות מערכת העצבים. הוא מסייע להירדם מהר יותר, לישון זמן רב יותר, ומשפר את איכות השינה הכללית. נפוץ בשימוש אצל ספורטאים. אומרים שחסר לנו במים מאז שהם מוטפלים. לא בדקתי בעצמי. 2 תוספים מומלצים הם: magnesium l-threonate לשינה טובה. neuro mag magnesium l threonate לשינה טובה והרגעת השרירים. 
  • ויטמין B1 –  הידוע גם בשם תיאמין, הוא ויטמין חיוני המעורב במספר תהליכים בגוף: ייצור אנרגיה, תפקוד המערכת העצבית, ותפקוד שרירים. ויטמין B1 מסייע להירדם מהר יותר, להפחית את הסיכון להתעוררויות במהלך הלילה, ולשפר את איכות השינה הכללית. תוסף מומלץ: mega benfotiamine
  • מלטונין – הורמון טבעי המיוצר בגוף. תפקידו לווסת את מחזור השינה. מלטונין מסייע להירדם מהר יותר. וגם משפר את איכות השינה. 
  • L-תיאנין – חומצת אמינו הנמצאת בתה ירוק. מסייעת להורדת לחץ דם, להרגעת המוח והגוף, ולשיפור הריכוז.

איך לבחור תוספי תזונה לשינה?

  • לפני הבחירה התייעצו עם נטורופט או רוקח. אם קונים באינטרנט תקראו חוות דעת.
  • וודאו שהתוסף שבחרתם מכיל את הרכיבים הרלוונטיים לכם.
  • בחרו תוספי תזונה מחברה אמינה ובעלת מוניטין טוב.
  • התחילו במינון נמוך והעלו את המינון בהדרגה ורק אם צריך. התייעצו עם איש מקצוע. קראו באינטרנט מה כותבים אנשים שלקחו את המוצר. קראו על תופעות לוואי. המידע הזה יעזור לכם להבין אם התוסף מתאים לכם או לא. כל אדם מגיב אחרת לחומר מסוים. תוסף שמתאים לאחד עשוי לא לעבוד עבורך. 

אם החלטתם לעשות טיפול שורש:

קורס הדיגיטל סדר פנימי חדש הוא קורס יישומי שיעניק לכם כלים לבריאות ואיזון גוף ונפש. הבסיס להתמודדות נכונה עם אתגרי היום, ולמימוש עצמי בחיים. לטיפול שורש רכשו את הקורס כאן

לייעוץ איתי מלאו את השאלון כאן 

סגור לתגובות.