fbpx

תביא עגבניות קח 5 שקל ואיך זה קשור לזוגיות?

5/5 - (1 vote)

“עלית בהגרלה, מזל טוב!”

היא תפסה אותי ביום טוב. גשם בחוץ, נקי בפנים. אני אוטוטו יוצאת לעבודה ופתאום טלפון. באמצע ה”שלום” שלי, היא נכנסת, בקולה המצפצף שישר מעלה ת’עצבים.
מקריאה לי מונולוג “עבודה בעיניים”, מסבירה לי שעליתי בהגרלה מתוך אלפים (אלפים!) ובשביל לקבל את המתנה, עלי להיכנס לאתר שלהם ו..בקיצור, דוחפת לי עסקה.
בניגוד למנהגי בשיחות טלפון מסוג זה, הקשבתי לסתומה ונתתי לה לסיים לדבר.

בזמן שהיא מבלבלת, אני שואלת את עצמי: איך, איך עסקים כאלה עוד קיימים? שרלטנים, אוכלי בצע.
ניתקתי והתחלתי לסנן קללות לשחרור הטמטום שנגלה באוזניי. ואז, חשבתי, כמה התחשבנויות כאלה אני שומעת מהזוגות שלי בקליניקה.
הם יושבים, ואחד מהם מספר לי שהוא לא עשה את המשימות. ולמה? כי גם היא לא עשתה! איזו תשובה מעולה. ממש מקדמת יחסים. כמו בשוק. תביא עגבניות קח 5 שקל. תשמרי על הילדים היום – אבוא מוקדם מחר. תן לי אהבה ואתן לך, אני היום בכדורגל – צאי לפאב עם חברות! לי יש תחביב קבוע – תמצא לך גם מה לעשות. זה כמובן לא נאמר ככה. אבל זה ברור מאוד מתחת לשולחן. לאדם מבחוץ, זה יכול להישמע כמו הדדיות, אבל כאן מדובר בהתחשבנות טהורה. “זכית במתנה!” רק תני לי את כרטיס האשראי שלך ותשלמי עליה פי 10 מחודש הבא.

זוגיות וחשבונאות. מה עם הכבוד?

באיזה שהוא שלב ביחסים זה מתפוצץ. כמה אפשר ליהנות ממתנה שאתה יודע שדרישת התשלום תבוא לך בהפוכה? זה מחלחל לתוך הנשמה ולאט לאט אתה פחות אוהב. ואפילו לא יודע למה. הדדיות והתחשבנות זה לא אותו דבר.
ביחסים הדדיים יש פרגון גדול אחד לשני, אמיתי, מהלב מאהבה, בלי ציפייה שהוא יחשוב עליי, ובלי אכזבה אם דברים לא הלכו בדיוק כפי שציפיתי. יש ביטחון אמיתי שהוא שם בשבילי. האהבה משוחררת.
בהתחשבנות – העבודה לעולם לא נגמרת.  תמיד צריך להחזיר ולפצות. ההתחשבנות מורידה את החשק מהיחסים וקוטלת את מצב הרוח. אין בכלל חשק לעשות כלום כי לא בטוח שיתקבל משהו בחזרה. יש הרבה מערכות יחסים שהתחילו מאהבה טהורה, אך התגלגלו להתחשבנות ונראה שאי אפשר לעצור את זה. זו טעות כי אפשר. צריך להבין את הבעיה ולשנות התנהגות בהתאם.
ואתם, איפה אתם על הרצף הזה?

קרא/י גם: ייעוץ זוגי, אימון אישי, אימון לזוגיות

סגור לתגובות.