fbpx

קמים עצבניים? בדקו את איכות השינה שלכם

4.2/5 - (6 votes)

שינה נחשבת ליסוד עיקרי בבריאות. פחות מאומצת מפעילות ספורטיבית או שמירה על תזונה נכונה. ובכל זאת, רבים לוקים בהפרעות שינה.

כשקמים עצבניים העולם נראה אפור יותר. החושים כהים, אוכלים יותר מתפקדים פחות.

אם באופן קבוע אתם קמים עצבניים, יכול להיות שאתם סובלים מחוסר שינה. התוצאות: מתח חרדה עצבנות.

תפקודי המוח והזיכרון תלויים ביותר באיכות השינה. ידוע שצריך לישון אחרי למידה כדי “לקודד” את החומר במוח. ידוע שצריך להרגיע את המוח לפני למידה חדשה. מוח שיכול לספוג צריך לישון טוב.

המערכת החיסונית מווסתת באמצעות שינה. חוקר המוח מאט ווקר מצא: לילה של שינה מועטה ממוטט כמעט לגמרי את פעילות ‘תאי ההתנקשות’ של המערכת החיסונים. אלו אותם רכיבים שמזהים, תוקפים ומשמידים גורמים זרים בגופנו. ביניהם תאים סרטניים. שנת לילה בת 4 שעות גורמת לירידה של 70% בתפקוד תאי החיסול. לדבריו, הקשר חד-משמעי בין שינה ובין איכות המערכת החיסונית. קשר זה הוביל את ארגון הבריאות העולמי לסווג: “עבודה במשמרת לילה היא גורם מסרטן סביר. בשל ההפרעה למחזוריות הערות והשינה”.

כמה שעות מומלץ לישון? הרמב”ם המליץ על 8 שעות שינה. רב החוקרים ממליצים על 8 שעות. לא 6 וגם לא 12 שעות מקוטעות. 8 שעות שינה רצופות

הרגלי שינה בריאים 

ההרגל הוא העוגן הטוב ביותר. שמרו על הרגלי שינה בריאים:

  • הקפידו על שגרת שינה קבועה: לכו לישון וקומו באותה שעה כל יום. גם בסופ”ש. סביב השעה 10 בלילה. שימו שעון אבל התכווננו לקום ביקיצה טבעית. זה עובד. 
  • צרו סביבת שינה מרגיעה: מיטה מוצעת היטב. שמיכה נעימה, חדר נקי. נייד בחוץ מכשירים כבויים. בלי אורות מנצנצים בחדר. השתמשו בווילונות כדי לחסום את האור. אטמי אוזניים אם מישהו נוחר. חלון פתוח. 
  • הקפידו על תזונה בריאה. סוף יום העבודה כוח העיכול יורד. הקיבה לא בנויה לעכל מזונות כבדים. לא בנויה לכמויות. לג’אנק, לשוקולד. פחות למאפים, פיצות וצ’יפס. אם נרדמנו אחרי ארוחה כזאת, נרגיש כבדות בבוקר. בערב “אכול כאביון” אמר הרמב”ם. אכלו ארוחה בריאה וקלה.
  • שתיית אלכוהול בלילה מעוררת. גם כוס יין אדום. השתדלו להימנע.  
  • מצאו דרכים להפחית מתח וחרדה. מתח וחרדה מקשים על ההירדמות ופוגמים באיכות השינה.
  • התמקדו בנשימה. לפני שנרדמים קחו כמה דקות להתרכז בנשימה. נשימה עמוקה ורגועה עוזרת להירדם.
  • הימנעו ממחשבים וסמארטפונים לפני השינה. האור הכחול הנפלט ממכשירים אלו מפריע להירדמות. 
  • הימנעו מפעילות גופנית מאומצת בסמוך לשינה. 
  • מתקשים להירדם? צאו מהמיטה. תעשו משהו, תתעייפו ואז תחזרו לישון. העיקר לא להתעסק עם הנייד.

אם השינה הופכת לעניין בעייתי מומלץ לקחת תוספי תזונה מתאימים לשינה ולסדר את זה. אחרי ייעוץ עם רופא כמובן. 

ואם החלטתם לעשות טיפול שורש: 

קורס הדיגיטל סדר פנימי חדש הוא קורס יישומי שמעניק כלים לבריאות הגוף ואיזון הנפש. כלים אלו הם הבסיס להתמודדות נכונה עם אתגרי היום יום. ולמימוש עצמי בכל תחום בחיים. רכשו את הקורס כאן

לייעוץ איתי מלאו את השאלון כאן

סגור לתגובות.