fbpx

עקרונות חשובים לאיזון חיים עבודה

5/5 - (1 vote)

אנחנו רוצים הכל. העולם תחרותי והעבודה סוחפת. אבל בסוף, אדם הוא רק אדם וזה עניין של זמן עד שנשלם את המחיר. עצבים, שחיקה, חוסר תפקוד, לחץ ורגשות אשם דוגמה למחירים, האם אפשר לאזן בין עבודה וחיים? איזון עבודה-חיים מתייחס ליכולת לנהל את דרישות העבודה והחיים האישיים באופן בריא ומספק לאדם.

לחצו והזמינו עכשיו הרצאה או סדנת איזון חיים-עבודה לארגון שלכם!!

 

כמה מההיבטים הקריטיים של איזון עבודה-חיים כוללים:

 

ניהול זמן: ניהול זמן יעיל חיוני לשמירה על איזון בריא בין עבודה לחיים. הצבת גבולות סביב העבודה, תעדוף משימות ומציאת דרכים להיות יעילים ופרודוקטיביים יותר.

 

יחסים אישיים: שמירה על קשרים אישיים חזקים היא חלק חשוב באיזון בריא בין עבודה לחיים. זמן לחברים ולמשפחה, ומציאת דרכים להתחבר עם הקרובים גם כשהזמן מוגבל.

 

התפתחות אישית: טיפול בעצמי הוא היבט חשוב באיזון עבודה-חיים. נדרש לפנות זמן לפעילויות שמזינות את הנפש, הגוף והרוח, כגון פעילות גופנית, תחביבים ומנוחה.

 

התמודדות עם לחץ: ההשפעות המזיקות של חוסר איזון בין עבודה לחיים הן אמתיות ובגדר מגפה. נזקים של חוסר איזון נוגעים בכל רובד: פיזי, נפשי, אישי, סביבתי. כל אחד מאיתנו יחווה זאת בצורה שונה. משותפים לכולנו לחץ, חרדה ומסגרות מתפרקות. חשוב למצוא דרכים להתמודד עם מתח, ללמוד טכניקות הרפיה, להרבות בפעילות גופנית ולייצר קשרים תומכים עם חברים ומשפחה.

 

מציאת משמעות ומטרה: איזון בין עבודה לחיים אינו עוסק רק במציאת זמן לפעילויות שונות אלא בקשר ביניהן. הדגש הוא במציאת משמעות ומטרה הן בעבודה והן בחיים האישיים. כדי לחקור את עצמנו נעבוד עם מעגל תחומי החיים באופן מעמיק. ממנו נגזור מטרות, יעדים, זמנים ומסקנות. זה המצפן שלנו. את סדרי העדיפויות נגזור מתוך מעגל תחומי החיים ובהתאמה גם את הרגלי ניהול הזמן שלנו.

 

בריאות: כדי לעוט קדימה עם המטרות שהצבנו במפה אנו נדרשים לגוף בריא. נתחיל בהטמעת הרגל 1 הקשור לספורט, תזונה או מנוחה ומפה ממשיכים. עוד חומרים על זה תמצאו כאן 

 

ניהול תגובתיות: מענה לטלפונים, מיילים, ווטסאפ. כדאי להציב גבולות עבורנו וגם עבור: המעסיקים, הלקוחות, הדור הבא והחברה שאנחנו חיים בה. 

 

והאתגר הגדול, התמודדות עם רגשות שליליים. תהליך של למידה ואימון. חשוב לשלב בין רכישת דעת והרחבת נקודת מבט:

  • לקבל ייעוץ או טיפול
  • לעבור תהליך או להשתתף בסדנה מקצועית שתסייע להשתחרר מסערות נפש מיותרות

השגת איזון בין עבודה לחיים הוא תהליך מתמשך. התהליך לא קל או מושלם אבל פעולות בכיוון הנכון מקרבות לאורח חיים בריא ומספק יותר. 

 

הזמינו עכשיו סדנת איזון חיים-עבודה לארגון שלכם!!

 

 

סגור לתגובות.