fbpx

סין,  לא מה שחשבתי | חלק ב’

Rate this post

כמה החלטות עשו את הנסיעה הזאת לשווה במיוחד: 

  1. החלטנו על מלונות טובים עם ארוחת בוקר ולא דירה כמו שאנחנו בד”כ לוקחים
  2. תכנון רגוע, בלי מירוץ לשום מקום. הכלל – מקום 1 בלבד לנסוע אליו ביום. 
  3. שהייה במקום מסוים לפחות 5 ימים
  4. הפעם אין קניות 

דברים שעובדים מנסיעות קודמות: 

  1. אני מהשונאים לסחוב. בחו”ל אין לי בעיה ללבוש כל יום אותם בגדים. נעלי ספורט משהו נוח, מכבסת תולה כל ערב. הטיול קל ונעים והכי חשוב יש מקום להפתעות. 
  2. הפרדת מזוודות – לנו מזוודה ולבנות מזוודה משלהן. כל אחד אחראי על האריזה שלו. 
  3. מפרקים רק את שמשתמשים וככה לא מבזבזים זמן על אריזה. 
  4. ניתוק מוחלט מהארץ ומהעבודה. מידי פעם ווטאפ אבל חוצמזה כלום. 

שנחאי

 

שדה התעופה של שנחאי מצוחצח, מפואר, מלא מצלמות, ענק ועצום. רכבת תחתית מלווה אותך ממקום למקום. הכל ממוחשב. טכנולוגיה ברמה הגבוהה ביותר. 5 נתיבי נסיעה בכל כיוון. מלא מכוניות ואין פקקים. נתיב מיוחד לאופניים ואופנועים. 

הכל מגדלים. רבי קומות. איזה מגדלים? מפלצות. 70 קומות מעל הקרקע זה סטנדט. מליונים אנשים ברחובות אבל הכל בסדר. מלא שוטרים בכל פינה. איך שאתה לא מסתובב רואה שוטר. מאוד מהר הבנו שהגענו למנהטן בסין. יוקרתי, מצוחצח, ממושמע, מהפנט ו..יקר. 

 

השוק הראשון שנחשפנו אליו היה שוק של מטריות שעליהן דפים כתובים בסינית. לא הבנו מה זה. דף אחד קרץ לי במיוחד בזכות מה שנכתב בו באנגלית: “ugly woman looking fo husbend”

פניתי לאישה שעמדה ליד הדף ושאלתי אותה מי המכוערת, והיא ענתה. אני! 

“את?”

“כן, אני.” היא ענתה. “אני מאוד מכוערת ובגלל זה לא התחתנתי עד עכשיו.” 

בינה ובין מכוערת לא היה דבר, אבל הכל הוא בעיני המתבונן. 

הסתכלתי בעיניה והוספתי. “תראי, מעבר לזה שאת יפה בעיניי, מה שבטוח הוא שעם גישה כזאת לא תמצאי בן זוג שיאהב ויעריך אותך. איזה תושיה יש בך לעמוד ככה! תתחילי להתייחס לעצמך כיפה ותראי שתמצאי אהבה.” היא הסתכלה בי ואני בה. “את צודקת היא אמרה. זאת בהחלט נקודה ראויה להתחיל ממנה. תודה על הדברים שלך.” סין. לא יכולתי לתאר לעצמי דבר כזה. 

 

נ.ב – רב האנשים בשוק היו הורים או מתווכים מטעם אלו שמחפשים שידוך. השוק מתקיים כל סופשבוע בקביעות. 

את הגנים הרבים שיש בסין ממלאים אנשים שרוקדים בלי סיבה מיוחדת באמצע הגן. הם מביאים רמקול, מוסיקה ורוקדים. טאי צי וצ’י קונג רואים בכל שעות היום. כמה סינים שמתקבצים להם יחדיו או אחד שעושה התעמלות באמצע יום עבודה.

סלאבים בסין

 

משפחה עם 2 ילדים ומעלה, שיער מתולתל ועיניים בהירות ראויים להערצה בסין. כך הכתירו אותנו לסלבים. צילמו את הבנות בכל הזדמנות (ובלי לשאול רשות) כולל שיחות וידאו בהן הם מציגים אותנו ומצחקקים. מריעים לבעלי שהוא גיבור על תוך כדי שהם סופרים את מס’ הילדים: 1,2,3 מסתכלים על הבטן שלי ואומרים 4!! כל הכבוד!!! אחרי כמה פעמים כאלה עלה הערך העצמי שלנו. 

 

אוכל

 

הייתי בטוחה שנסתער על האוכל הסיני. אהרוני וגידי עשו עבודה טובה ואני הולכת לאכול לסינים את כל הנודלס שיש בסין. 

3 ימים ראשונים אכלנו רק נודלס. ואז..זה נגמר. ארוחות הבוקר שלהם הן ארוחות צהריים שלנו עם כל מיני דברים מוזרים שאנחנו לא רגילים אליהם. הריחות ברחוב הגעילו אותנו והתגעגענו לאוכל שלנו. 

שנחאי יקרה אז הסתדרנו עם מה שיש תוך כדי ביקורים תכופים במאקדונלדס ו-kfc הרבה מעבר למשוער. 

אוויר

בסין שאני ראיתי לא הייתה שמש ולא אוויר. אולי יש תוספת רגישות כי אני בהריון אבל בכל מקרה זיהום האוויר כ”כ רציני שהכל אפור ומעורפל בעיקר בשעות הבוקר. 

 

הבונד

הבניינים של שנחאי, נהר הבונד והעיר הצרפתית העתיקה זאת הצגה. מראה מרהיב שמתפרש על פני קילומטרים של יופי והדר. מצוחצח ומוקפד ובערב מתובל במוסיקה ואווירה. ברגע הזה נופלת הבנה שזאת אימפריה. הישגים נראים בכל בניין והמשמעת ברזל. 

טבע

 

גנים, נחלים, הרים וטבע עוצרי נשימה. רק מלהסתכל אתה נכנס למדיטציה. 

 

דיסני

 

דיסנילנד הייתה חוויה קסומה. באנו בשביל הילדים ונהננו יותר. כנראה שהיוצרים של דיסני היו בגן עדן והם מביאים לנו טעימה. פארק ענק, מיצגי ענק, בובות חלומיות, מבנים מהאגדות, צבעים, שירים, ריקודים, תהלוכות. מסלולים עם אפקטים שאי אפשר לדמיין. הכי הפתיע היה אולם גדול שבו ישבנו בכיסאות חגורים, מולנו מסך ענק וכשכיבו את האור, הטיסו אותנו למסע סביב העולם שהוקרן מהמסך. נפלא. 

 

עשינו בחוכמה שבאנו ללון במלון שלהם ערב קודם, השכמנו קום והיינו ב7:00 על האוטובוס למתקנים. ועוד טיפ הוא לקנות את הכרטיס המהיר לאטרקציות שחוסך זמן והמתנה רבה. לסיכום, החוויה בדיסני מועברת בכל חוש אפשרי, כל לקוח הוא כוכב. אחת החוויות הטובות מהטיול הזה, אם לא הטובה מכולן. 

 

חאנגדז’ואו 

 

שעה נסיעה משנחאי הגענו לעיר הפלאית חאנגדז’ואו. מרקו פולו אמר שהיא “העיר הנפלאה ביותר בעולם”. בסוף הרחוב היה אגם מהולל שאת המראה שלו לא אשכח לעולם. אגם מכושף. אתה מסתכל במים ומהופנט. הכל גבעות ירוקות מסביב. חגיגה.  האזור כולו הוא אתר מורשת עולמי בשל היותו מודל מוגדל של הגינון הסיני הקלאסי. 

 

האזור לגידול תה היה משגע. שדות תה ירוק עצומים ויפים ומלא בתי תה קטנים שמזמינים אותך לקנות את מרכולתם. 

גולת הכותרת היתה המפגש עם בתי חולים סיניים. לפני 20 שנה התחלתי את דרכי ברפואה סינית, וזאת הייתה סגירת – פתיחת מגעל. המפגש עם הרפואה הסינית בסין הזכירה לי כמה אני אוהבת את המקצוע, את חוכמת המזרח ואיזה כיף שאחרי כל זה בחרתי להעמיק בחוכמת היהדות. פוסט נפרד בקרוב. 

 

יאנגשו 

העיירה הקסומה ביותר שחווינו בסין, יאנגשו. המלון היה מצוין, נעים ומפנק ביותר, האוכל הטוב ביותר, והסיניות הנחמדות ביותר. שכרנו אופנוע ונסענו לראות את הטבע הנשגב מכל עבר. יש הרבה מציאות ביאנגשו. אנחנו מצאנו בי”ס לצי’ קונג שבאים אליו מורים מכל העולם ואף זכינו בשיעור פרטי מאחד המורים שלומדים שם. ראינו מופע מדהים על נהר!! המשלב 600 מציגים רוקדים ושרים יחד עם מופע ויזואלי מרהיב. 

לסיום המסע נסענו לעיר הקניות שנזן, שהתגלתה כטעות אחת גדולה. אין מציאות בסין, ושוק סיני זול אפשר למצוא גם בארץ באותם מחירים. מבחינתי זה היה בזבוז זמן. גם הקפיצה להונג קונג הייתה מיותרת לחלוטין מאחר והמעבר הוא מעבר גבול עם כל הסירבולים שבו, היינו שם ממש כמה שעות וחזרנו. אבל הוא רצה, נאכזב אותו?  

 

קרא עוד: 

סין, לא מה שחשבתי | חלק א’

5 המרכיבים החשובים ביותר להצלחה בעבודה

לייעוץ קריירה 

לייעוץ זוגי 

סגור לתגובות.