fbpx

משברים בזוגיות כתוצר של האשמות הדדיות

3/5 - (2 votes)

בכל מערכת יחסים ובמיוחד בזוגיות, הפתרון לויכוחים ולא הבנות הוא להבין קודם כל את הצד השני. בלב הפתרון עומד רעיון אחד ויחיד: הבן לפני שתבקש להיות מובן. סטיבן קובי בספרו “7 ההרגלים של אנשים אפקטיביים במיוחד” ממליץ לאמץ את העיקרון הזה כהרגל. בספר שלו הוא מסביר שמרבית האנשים אינם מקשיבים מתוך מטרה להבין, הם מקשיבים מתוך כוונה לענות וככה יוצא שאנחנו משליכים את התשובה שלנו על האחר.כל אחד רואה בבן הזוג גורם לבעיה. 

האשמה היא גישה מפרידת זוגיות. היא תגיד: אם הוא היה רוצה הוא היה משקיע יותר, מדבר יותר, עוזר יותר, מתקרב יותר, מפנק יותר היה לנו יותר טוב. והוא יגיד: אותו דבר רק הפוך רק על פי הרשימה שלו. בסופו של דבר שני בני הזוג נכנסים להאשמות הדדיות גם אם זה בינם לבין עצמם. גישה הרסנית שמשמרת מתח בבית ופותחת זירה של התחשבנות עד שלא מבחינים מה קדם למה הביצה או התרנגולת. 

שינוי גישה הנדרש כאן הוא לשפוט את בן הזוג לטובה – כשעולה מחשבה שבן הזוג עשה משהו רע בכוונה אין לקבוע שהוא אשם. חשבו עליו משהו טוב ונסו למצוא הסבר שיצדיק את המעשה שלו גם אם הוא פישל. אם הוא איחר לאסוף את הילדים תגידי לא נורא, בטח הוא היה בלחץ כל הדרך להספיק. אם היא שכחה את המפתחות בסופר, תגיד לה שזה רק מראה כמה היא לחוצה שתיקח פסק זמן לעצמה. הדברים שתאמרו אחד לשני יטעו בכם אהבה והבנה במקום אשמה ומרמור.

לימדו עוד על איך לתקשר עם בן הזוג וכיצד לרומם את מערכת היחסים שלכם לרמות אחרות עם הקורס הדיגיטלי לתקשורת זוגית

לסדנאות לארגונים כאן 

למדריך החדש לקשר תלותי כאן

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *