fbpx

לימודי אימון אישי – האמנם זה מה שאת/ה צריך?

5/5 - (1 vote)

לפעמים יש לי תחושה שכל תל אביב שני קואץ’ (קואצ’ר) או שוקל לימודי אימון אישי. במאמר זה אציג את נושא הקואצ’ינג ואת ה”אני מאמין” שלי בנושא.

קואצ’ינג – אימון אישי

אימון אישי (קואצ’ינג) הוא תהליך שמטרתו לעזור למתאמן לגלות ולהשיג את השאיפות האישיות שלו. מאמן אישי משתמש בשיטות שונות ומגוונות בתהליך הצבת והשגת המטרות של המתאמן. האימון אינו טיפול פסיכולוגי, תרפיה או ייעוץ במובנם הקלאסי, אך אנשים רבים המבקשים לעצמם טיפול פסיכולוגי, תרפיה או ייעוץ יכולים למצוא שמסגרת של אימון אישי מאוד מתאימה להם ועונה לצרכיהם. מטרתו של האימון זהה למטרתם של כל סוגי התרפיות והיא לעזור לאדם לחיות את חייו בצורה המיטבית עבורו תוך הגשמה עצמית, ביטוי מלא ואושר. לכל שיטה יש את הדרך שלה להגיע לאותה מטרה.

משבר גיל 40 אצל גברים ונשים

 קואץ’ (Coach)

מאמן אישי הנקרא באנגלית “קואץ'” (Coach) מכונה בעברית לעתים גם קואצ’ר. אמנם זו טעות לומר קואצ’ר אך השימוש בקואצ’ר הפך להיות כל כך שגור שכבר אף אחד לא אומר קואץ’. אימון אישי הוא מקצוע שעדיין אין לו הסמכה רשמית (unlicensed profession). לאימון אישי הגדרות שונות. המטרה בסופו של יום לאפשר ללקוח לזהות את הרצונות והחוזקות שלו, להגביר את המודעות העצמית, להגשים ולשפר איכות החיים והביצועים בתחומים שקובע המתאמן, לתת כלים לעצמאות וצמיחה אישית.

באלו תחומים קואצ’ינג יעיל? 

כמה שזה יישמע מוזר אך האימון עובד בכל תחום. הוא נועד לאפשר לך להבין מה הכיוון שלך ולתת בידך כלים להגיע לשם. המתאמן לוקח את הכלים ויוצר בעזרתם את מה שהוא רוצה ב: חיים, זוגיות, קריירה, תקשורת, פיננסים, לימודים, ניהול זמן, עסקים ועוד. על אף שהגישה היא אותה גישה נדרשת מומחיות. אני מתמחה בקריירה, זוגיות, תקשורת בין אישית ואימון אישי לחיים.

לימודי אימון אישי (קואצ’ינג) – האמנם זה מה שאת/ה צריכים?

רבים וטובים הרוצים וצריכים לעבור תהליך של קואצ’ינג מנסים להתחכם (כיאה לנו הישראלים ולעשות 2 במחיר אחד) – גם ללמוד אימון וגם לעבור קואצ’ינג באותה הזדמנות.
על אף שכל תוכניות הלימוד כוללות אימון – חשוב אם היית פונה ללימודי רפואה במקרה שהינך צריך לעבור ניתוחון (או אפילו טיפול רפואי מינימאליסטי) או ללימודי נגרות במקרה והיית רוצה לקנות ארון חדש.
מרבית שעות האימון ניתנות על ידי תלמידים אחרים שגם הם כנראה הגיעו כתוצאה מבילבול וחיפוש עצמי וצורך אמיתי לאימון מקצועי. גם הם במקום לעבור אימון אצל בעל מקצוע הלכו ללמוד קואצ’ינג ולהתאמן אצל מאמנים חסרי ניסיון. לעניות דעתי, לניסיון ולכימיה בין אישית משקל מכריע בהצלחת התהליך האישי שלכם.

קואצ’ינג – לדייק את הצרכים שלכם

ובכן, אני מציעה לכם לברר ולדייק את הצורך שלכם – האם מה שאתם מחפשים זה לעבור אימון או ללמוד קואצ’ינג?
השוק רווי במאמנים בדיוק מהסיבות שציינתי מעלה. אחוז המאמנים שמשתכרים שואף לאפס. המצב עגום כל כך (; שבעל מקצוע העוסק בקואצ’ינג נקרא בארץ קואצ’ר ולא קואצ’ (Coach) המושאל מאנגלית.
אם אתם זקוקים להכוונה, לדיוק ולליווי בדרך לשינוי ואימוץ הרגלים מעצימים, סגנון ואורח חיים בריא – חפשו מאמן עם המלצות.
אם עשיתם את הבירור ואתם מבינים שזה המקצוע שלכם לעתיד, שאתם אנשים בעלי יכולת עסקית, תקשורת בין-אישית גבוהה אשר ממשים את עצמם בהעצמת האחר – רוצו להירשם ללימודי הקאוצ’ינג ( ;

 

סגור לתגובות.