fbpx

לחץ נפשי – מה מכניס אותנו לסטרס? סימפטומים והרגלים שגורמים ללחץ נפשי מתמשך

5/5 - (4 votes)

לחץ נפשי (סטרס) יכול להיות מלווה בתחושת כבדות, כאבים גופניים, מתח בשרירים, בחילות, כאבי ראש ובטן ויכול להיות בלי סימפטומים גופניים אבל עם תחושה וידיעה פנימית שאתם בלחץ.

ממה נובע לחץ נפשי? מה מכניס למתח נפשי? מה גורם לסטרס? וגם טיפ אחד שיעזור לכם להוריד את מפלס הלחץ.

 

 

לחץ מתח וחרדה הם חלק בלתי נפרד מהחיים. נראה שהתופעה רק מתגברת עם הזמן. אתה נכנס לבית מרקחת, ומוצא על המדפים אין ספור תרופות שמבטיחות להוריד את הלחץ.
כבר שנים שמתפרסמים מחקרים שמדווחים על הקשר בין לחץ לבין שורה של מחלות. אין מחלה כמעט שלא קושרים אותה כך או אחרת ללחץ או סטרס. קשר הדוק נמצא גם בין לחץ לפוריות ולדיכוי של מערכת החיסון.

 

לחץ במידות מוגזמות הופך אותנו  לחרדתיים, מוטרדים, חולים יותר ומצליחים פחות. נמצא גם שאנשים שסובלים מרמות גבוהות של לחץ מצליחים פחות בלימודים ובעבודה.

זה שנים שאני מלווה אנשים מצליחים במשברי חיים, ובפרט במשבר אמצע החיים, בדרכם לחיים שלווים יותר, מלאים ומאושרים. לקוחות שלי מוכנים ל”סדר פנימי חדש”, הם המוכנים לפעול, לשנות דפוסים והרגלים ולהתאמץ כדי להיפרד מהשחיקה והסטרס. אם גם אתם מרגישים כך וזקוקים למישהו שיעזור להפיג את המתח הנפשי, להחזיר את האמונה בעצמך, הביטחון העצמי, המוטיבציה והתעוזה הפנימית לפעול – הגעת למקום הנכון. לשיחת ייעוץ חינם לחצ/י כאן

ממה לחץ נפשי נובע?

 

  • לחץ יכול להיווצר מעומס אמיתי של פעילויות בחיים, משינויים מהירים מידי או צפופים מידי באורח החיים. זה לא משנה אם אלו נחשבים חיוביים או שליליים. גם מצבים שנחשבים לחיוביים ומוצלחים מעוררים לחץ.      
  •    לחץ נוצר מעניינים שאדם מתעסק בהם בינו לבין עצמו. כאשר רוצים 2 דברים שונים והם מתנגשים עם מסגרת החיים שלי נוצר לחץ. 
  • לחץ נוצר כאשר צריך לבחור באפשרות אחת מתוך שתיים והבחירה היא קשה. אדם שיש לו 2 כיווני תעסוקה שהוא אוהב והוא לא יודע מה לבחור ביניהם. 
  • לחץ נוצר במצבים בהם אין לנו שליטה. גם אם בפועל אין לנו באמת שליטה על שום דבר, עצם התחושה שאנחנו לא יכולים לעשות שום דבר בעניין מסוים שחשוב לנו יכולה מאוד להלחיץ. הורים שמתמודדים עם מחלות של ילדים נכנסים ללחץ כשלילד יש חום והוא סובל.
  • לחץ נוצר מהערכה שלילית את עצמינו, או את התפקוד שלנו בתחום מסוים בחיים. כאן נוכל לראות דוגמא אצל הורים שחושבים על עצמם שהם פחות טובים מאחרים, עמיתים שמקנאים בשותפים שלהם לעבודה, ילדים שחושבים שהם לא יוצלחים. תחושה פנימית שאני פחות ממה שאני רוצה להיות, משרה בנו מתח תמידי.  
  • ואחרון חביב, לחץ נוצר מביקורת עצמית ומחשבות שליליות. בשטף החיים, אנחנו לא תמיד מקשרים את המחשבות של עצמנו, כגורמים למתח ולמחלות אבל הערכה שלילית שלנו את עצמינו ואת התפקוד שלנו בתחום מסוים בחיים עלול ליצור תחושה של מתח נפשי בעיקר אם עלינו להמשיך להפגין תפקוד זה. כך למשל הורים אשר רואים את עצמם כהפחות טובים ממה שהיו רוצים להיות, חווים תחושה תמידית של מתח נפשי ואינם בהכרח מבינים את המקור לו.

לסרטון נוסף בנושא: חוסר איזון והשפעתם על הביטחון העצמי 

סגור לתגובות.