fbpx

להוריד את הפחד מהחרדה

5/5 - (4 votes)

כולנו חווים חרדה לפחות פעם בחיים. רבים מאיתנו סובלים מחרדה, ולא יודעים שזה זה. לחרדה יש תסמינים שיכולים לבלבל ולהלחיץ כשלעצמם. עצבנות, פה יבש, דפיקות לב מואצות, חוסר תיאבון, נדודי שינה, יקיצות מוקדמות ועוד. טיפול בחרדה מחזיר את הרגשת השליטה והיכולת להמשיך קדימה.

מה ההבדל בין פחד לחרדה?

פחד זאת הרגשה ממשהו שקיים במציאות. דוגמא: פחד מכלב נובח.

חרדה זו תחושה מפחידה למרות שאין משהו מאיים שנראה לעין. “הרגשתי לא טוב. התחלתי להזיע בכל הגוף. הלב שלי רעד, הרגשתי שמשהו עומד לקרות לי…” יגיד מי שחווה חרדה.

הגדרת מונחים:

התקף חרדה: דופק מהיר, דפיקות לב חזקות, זיעה, תחושת חנק, סחרחורת, קוצר נשימה, איבוד שליטה וחשש שזהו התקף לב.
הפרעת חרדה: חזרתיות של התקפי חרדה, חששות מהרגשת המועקה שתגרור אחריה התקפת חרדה וניסיון להימנע ממצבים שגורמים חרדה, כל אלה משבשים את הלך החיים.
הפרעת חרדה כללית: דאגות מוגזמת ולא מידתית לנושאים רבים ולאורך כמה חודשים. הדאגות מלוות בהרגשות של לחץ מתח ומועקה בעוצמות שונות, מצב הרוח יכול להיות שלילי עד כדי דיכאון, הפרעות שינה ומתח בשרירים, דופק מואץ, קוצר נשימה ועוד.
פוביה: פחדים מופרזים שמתעוררים כתגובה לגירוי מסוים והימנעות ממנו. אנשים יכולים לפתח פוביות מגורמים שונים: פחד מטיסה, מאירועים חברתיים, מדם, מעגבניות, ממכוניות, מהליכה, מבליעה, מנהיגה ועוד.

למה אנשים רבים לא יודעים שהם סובלים מחרדה?

קודם כל השיחה על חרדה לא פופלרית. אנשים רבים לא מודעים לכך שהם סובלים מחרדות. תרבות החיים מעודדת תחרות והשגיות וקצב מהיר. אתגרים ואלו מייצרים תחושות של סטרס יומיומי שהופך לשגרה. סימני חרדה הם רבים ומבלבלים. אנשים חושבים שחרדה חייבת לבוא עם כל הסימפטומים שלה.

התקף חרדה זו חוויה מורגשת ובלתי נשכחת, אך הפרעת חרדה כללית מאופיינת גם בדאגות ובמחשבות אובססיביות שבד”כ נמשכים הרבה זמן (מעל חצי שנה).  מחשבות טורדניות המתייחסות לנושאים שונים (כסף, קריירה, בריאות, זוגיות, מראה ודימוי עצמי). עצבנות, מתח ותשישות גבוהה מהרגיל. בחור שמעדיף בילוי שקט יכול לסבול מחרדה חברתית שאינה מודעת וכתוצאה מכך להימנע מאנשים. מודעות וטיפול מתאים יתרמו וישפרו את איכות החיים.

הטיפול בחרדה:

לטיפול בחרדה שיטות שונות. כל אחד ומה שמתאים לו. לעיתים צריך לבדוק כמה שיטות עד שמבינים מה מתאים. בין השיטות: טיפול התנהגותי- קוגנטיבי (cbt), טיפול גוף נפש, טיפול פסיכולוגי דינמי, טיפול תרופתי, ביופידבק ועוד.

אני משלבת בתהליך היבטים של גוף ונפש. שינויים באורח החיים: פעילות ספורטיבית, מזון מתאים והטמעת הרגלים חדשים. בתהליך חוקרים את התפיסה. משתחררים ממחשבות מעיקות. מוצאים משמעות ומטרות מיטיבות. וגם מתמודדים עם אתגרים וקשיים בדרך.

לייעוץ אישי ממלאים את השאלון  כאן

קרא על לחץ נפשי

ראו גם: אימון אישי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *