fbpx

טיפול זוגי לפני חתונה?

5/5 - (1 vote)

הרבה צעירים מספרים שיש להם בעיות בזוגיות, והם מתלבטים האם זה נכון להגיע לטיפול זוגי עוד בתחילת הדרך. 

“מה זה אומר עלינו שיש לנו בעיות בזוגיות בשלב כ”כ מוקדם?”
“האם צריך ללכת לטיפול זוגי לפני החתונה?”

“אולי, אני צריך להגיע לטיפול אישי ולברר עם עצמי דברים?”
“ומה נעשה כשיהיו באמת בעיות רציניות אם עכשיו אנחנו כבר הולכים לטיפול זוגי?”
“אולי עדיף שניפרד כבר בשלב הזה, כשעוד לא התחייבנו…אבל מצד שני, יש אהבה בינינו ואנחנו לא רוצים לוותר על הקשר.”

לדעתי, כדאי ורצוי לטפל בבעיות כאשר הן עוד קטנות. יחד עם זאת, אני מבינה את הרתיעה. המונח טיפול זוגי מתקשר להרבה אנשים ל”משהו מקולקל שצריך לתקן”, ואם צריך לתקן אז אולי נמצא משהו חדש ותקין?.”

אין באמרות האלו שום קשר למערכת זוגית. בזוגיות ארוכת טווח, שני בני הזוג חולקים ארועים של חיים יחדיו, וכמובן גם אתגרים שמזמנים החיים. מתוך כך, יש היתקלויות, אי הבנות, אי הסכמות בין בני הזוג. הדבר היחיד שצריך לעבוד עליו זה כיצד מתקדמים הלאה מבהירים ופותרים את הדברים על מנת לחיות בהרמוניה. זאת מטרת העל של כל תהליך זוגי. ובייחוד באימון זוגי אצלי בקליניקה. ההתמקדות היא בחיים שיאפשרו ביטוי וכיף לשני הצדדים, חיים שבהם הזוג נהנה מהזוגיות שלו, זוגיות שמאפשרת פיתרון קונפליקטים כחלק מזרימה נורמלית של חיים.

הסיבות שמביאות צעירים ללכת לייעוץ זוגי לפני חתונה:

  • קשר של שנים שלא מתקדם לשום מקום
  • נו, מתי חתונה? בארץ יש לחץ חברתי להתחתן, זה מקובל. זוג יוצא זמן מסוים – השאלה הזאת תגיע.
  • לחץ עדתי – קיבוץ גלויות, מלא עדות ומנהגים, ריבוי מסרים והגדים. לכולם יש מה להגיד וזה מאוד מבלבל.
  • לחץ משפחתי- אם כל הלחצים לא הספיקו, אז יש גם את הלחץ של ההורים שרוצים לראתו את הילדים שלהם מסודרים עם בני זוג.
  • גיל הפוריות הגורם ללחץ אצל נשים – חשוב להן להרות בזמן, או להיתקל בבעיות בכניסה להריון.
  • מקבלים חשק מחתונות של חברים – בני הזוג שואלים את עצמם “מתי הם?” ונוצר לחץ חברתי סוחף. הרבה זוגות עושים את הצעד לחתונה רק כדי להידמות לכולם ולא בגלל שהם באמת מוכנים.

זוגיות היא מערכת שנוצרת מאהבה ויש לתחזק אותה

כשמתחייבים מצהירים על רצון לבנייה זוגית משותפת, להפריה ופוריות הדדית. ולכך לא מספיקה רק אהבה. זוגיות למטרה של נישואים, בניית בית, ילדים ועתיד משותף הופכת להיות מערכת יחסים ארוכת טווח וככזאת, יש לנהוג בה ברצינות ובאחריות וגם לבנות ולטפח. בדיוק כמו ילד קטן שיכול לגדול בעצמו אבל ככל שישקיעו בו רגשית ופיזית, ינהלו איתו תקשורת נכונה, ויגדלו אותו בתנאים הנכונים הוא יתפתח לכיוונים חיוביים.

במציאות שלנו, שיעורים לזוגיות נכונה עדיין לא נלמדים בבתי הספר ולא תמיד המודל שראינו בבית הוא המודל שאותו אנחנו רוצים לאמץ. לכולנו תגובות אוטומטיות, שבאים לידי ביטוי בזוגיות והורסים לנו את היחסים. אין להם קשר לבן הזוג שלנו אלא לעצמנו בלבבד ולכן כדאי ללמוד איך להתנהל על מנת שלא לשפוך אותן לזוגיות שלנו. 

האם אנחנו צריכים טיפול זוגי?

כנראה שאם אתם פה, אתם מתמודדים עם אי אלו בעיות. וזה נורמלי. אתם לא חייבים לפנות לייעוץ זוגי, טיפול או אימון. יחד עם זאת, אם אתם תקועים עם דפוסים שחוזרים על עצמם, ייעוץ זוגי יהיה יעיל עבורכם ותשאו תוצאות. תוכלו לקרוא פה עדויות של לקוחות צעירים שלי, שבאו לאימון זוגי. קראו מה גילו על עצמם, כיצד שינו את הזוגיות ומה התהליך נתן להם.

סגור לתגובות.