fbpx

טיפול בדיכאון

5/5 - (6 votes)

ישנם סוגים רבים של דיכאונות הנגרמים לאנשים מסיבות שונות. כיום פסיכולוגים, מטפלים ומומחים אחרים מנסים להבין למעשה את המנגנון של הדיכאון ומפתחים סוגים רבים של טיפולים שנועדו למגר את תופעה זאת ולתת לאנשים פתרונות לחזור לחיי שגרה רגילים. בין שיטות הטיפול השונות, ישנם טיפולים פסיכולוגים שונים, טיפולים קוגניטיביים וטיפולים תרופתיים שלהם מטרה אחד משותפת – לסייע לאנשים לצאת מהדיכאון.

סוגים שונים של דיכאון

יש סוגים רבים ורמות שונות של של דיכאון החל מ: מועקה, דיכאון קליני, עצב רב, דיכאון לאחר לידה, דיכאון וחרדה מאניה-דיפרסיה (שינויים קיצוניים במצבי רוח), ועוד. על מנת למצוא מכנה משותף לפתרון בעיית דיכאונות אלו, דבר ראשון על המטופל והמטפל להבין מהי סיבת הדיכאון וממה היא נובעת, והתקווה היא שדרך הטיפול יתעורר במטופל רצון רב לצאת מהמצב וכוח לשנות את המציאות.

סוגים שונים של דיכאונות - אלינור גורנשטיין

למה לרוב דיכאון והפרעות חרדה הולכים יחד?

דיכאון והפרעת חרדה, לרוב הולכים יחד, מכיוון ששניהם נובעים באופן ישיר מכך שאדם מפחד בתת מודע שלו שהמציאות לא תהיה כפי שהוא רוצה. אדם הנמצא בדיכאון, אין לו שום רצון שהמציאות בחייו תהיה כך או אחרת. באופן אוטומטי מתחילות גם הפרעות חרדה בחייו, שהרי אין לו שום רצון עצמי כלל וכל דבר מהווה תריגר להפר את “שלוותו”. ניקח לדוגמא אישה הנמצאת בדיכאון שלאחר לידה – כל דבר קטן נחווה כקשה מאוד עבורה, ממש בלתי אפשרי, היא מרגישה אבודה בעולם ותלושה מהמציאות. בנוסף להרגשה האיומה הזאת, היא מפתחת חרדות כלפי תינוקה, כלפי בן זוגה ובכלל חרדות רבות אחרות. בד”כ במקרים כאלו שילוב של טיפול בכדורים (פסיכיאטרי) וטיפול פסיכולוגי נותנים מענה מצוין להתאוששות ולחזרה לשגרה. רק כאשר אדם יצא לגמרי מהדיכאון הוא יוכל לקבל כלים מתאימים שיסייעו לו בשגרת החיים הרצויה. תהליך של אימון וייעוץ פרטני יעזרו לאותה אישה לבנות את סדר היום שלה כך שיתמוך במטרותיה ויחזיר לה את החשק והכוח להתמודדות עם החיים החדשים בשמחה, מבלי לחוש את החרדות היומיומיות המציפות אותה.

 

טיפול בדיכאון מומלץ לעבור עם פסיכולוג

אנשים שנמצאים בדיכאון, מדווחים כי היו רוצים לשנות דברים במציאות שלהם, אם אין להם כוח נפשי ופיזי לעשות זאת. הרצונות הידועים והנמצאים אצל האדם, כולל הרצונות המודחקים שלו הנמצאים בתת מודע –הם אלו שאחראיים לתחושת הדיכאון שיש לאדם. מכך שהמציאות היא לא בדיוק כפי שהוא היה רוצה, לכן יש צורך לשנות אותה על ידי טיפול פסיכולוגי נכון ומתאים לסיטואציה שבה הוא נמצא.

 

סגור לתגובות.