fbpx

חג אורים שמח!

5/5 - (1 vote)

מי לא רוצה עבודה עם משמעות וכסף? סרטון השבוע מדבר על בחור מקסים שהגיע לתהליך כי הוא חוזר כל יום מותש מעבודה שהוא לא רוצה להיות בה. המסע בו הוא יבנה את סולם ההתקדמות שלו מתחיל מהטיפ הבא ומתאים לכולנו. כי לכל אחד יש את האור שלו.

 

הסיפור

הבחור מהנדס תעשיה וניהול חוזר כל יום מותש מהעבודה, מרגיש שהוא לא מממש את עצמו והוא רוצה לעבוד ולהתפרנס ממשהו שהוא מאמין בו. במהלך המפגשים ותוך כדי זה שהוא מתקפל עם עצמו עולים כל מיני תחביבים שלו. עולים גם עיסוקים צדדים שהוא מוכשר בהם ועל הדרך הוא מזכיר שהוא לא מקדיש להם תשומת לב כי הוא לא מאמין שאפשר להתפרנס מהם. 

המשפט הכ”כ מובן שלו: “אני לא יכול לחשוב על קריירה כשאין בצידה הבטחה לפרנסה.”

האם כדאי לחשוב במושגים של קריירה ופרנסה בשלב ככ מוקדם בתהליך?

תחשבו על שתיל קטן שרק התחיל לפרוח וכבר מצפים ממנו להחליף עץ. זה יכול לייאש.

בשלב הראשון אני ממליצה להסכים רק לראות את הניצוץ, את הכישרון, את הדבר שאותו אני רוצה לתת לעולם. כי הנתינה הזאת היא שתתן לי בחזרה. יש אלפי דוגמאות לרעיונות שאף אחד לא היה מוכן להאמין בהם אבל הם הבשילו לעסקים שמגלגלים מליונים ומביאים תרומה רבה לעולם. מה שהצליח להביא את הרעיון למעשה זה אדם אחד שהסכים לחפש במקום שיש בו עניין ואהבה וללכת בעקבותם צעד אחר צעד.

 

ועל זה אמר הרב קוק:

“צריך שכל איש ידע ויבין, שבתוך תוכו דולק נר, ואין נרו שלו כנר חברו, ואין איש שאין לו נר. וצריך שכל איש ידע ויבין, שעליו לעמול ולגלות את אור הנר ברבים, ולהדליקו לאבוקה גדולה ולהאיר את העולם בו”.

סגור לתגובות.