fbpx

טיפול במשברים

5/5 - (1 vote)

בחיים, כולנו נתקלים במצבים שמכניסים אותנו למשבר. יכול להיות שזהו משבר בזוגיות, בעבודה, אובדן של אדם קרוב, או אף משבר אישי שמזעזע את יסודות קיומנו. תחושת בדידות עמוקה. משהו שואב אותנו חזק והחיים נהיים קשים מנשוא. מה מפריד בין אלו שמתמוטטים לבין אלו שיוצאים מהמשבר חזקים יותר? תשובת המפתח טמונה באופן שבו אנו מתמודדים עם המשבר.

איך להתמודד עם משברים?

הכרה וקבלה: השלב הראשון בהתמודדות עם משבר הוא ההכרה בקיומו. קבלה שהוא חלק מהחיים. משמעות הקבלה איננה ויתור או הסכמה למצב, אלא הבנה שכדי להתמודד עם המשבר יש להתייחס אליו ברצינות ולא להתעלם ממנו.

חיפוש תמיכה: אף אחד לא צריך להתמודד עם משבר לבד. חשוב למצוא תמיכה. בין אם זו תמיכה מקצועית כמו פסיכולוג מאמן, מטפל או יועץ, או תמיכה אישית ממשפחה וחברים. היכולת לשתף פעולה ולדבר על הקשיים היא כר חיוני להתגברות על המשבר.

ניהול רגשות: חשוב ללמוד כיצד לנהל את הרגשות הקשים. והם עולים בתקופת המשבר. פיתוח כלים כמו תרגול מיינדפולנס, תרגולים נשימתיים, וכתיבה עוזרים בהפחתת המתח ובשמירה על זרימה רגשית בריאה.

למידה וצמיחה: כל משבר הוא הזדמנות ללמידה. שאלו את עצמכם מה אתם יכולים ללמוד מהמצב? כיצד אפשר לצמוח ממנו? המשבר עצמו מחדד את ההבנות של מה באמת חשוב לנו בחיים. מהם הערכים שעליהם אנחנו רוצים לבנות את עתידנו.

פעולה והתקדמות: לאחר שעברנו דרך הכרה, קבלה ולמידה, השלב הבא הוא לתכנן ולנקוט בפעולה. זו יכולה להיות פעולה קטנה, כמו לשפר את התקשורת במערכת הזוגית. או פעולה גדולה יותר, כמו לשנות מסלול הקריירה. המפתח הוא להתחיל לנוע מהמקום שבו אתם נמצאים. לקחת אחריות על חייכם, ולפעול כדי לבנות מחדש מציאות טובה יותר לעצמכם.

התמקדות בעתיד: בעוד שהתמודדות עם המשבר מחייבת התמקדות בהווה ובעבר הקרוב, חשוב לא לאבד את התקווה והתמקדות בעתיד. חשוב לזכור שאחרי הסערה מגיעה הרגיעה. גם מהמצבים הכי קשים ניתן לצאת חזקים ומאושרים יותר.

חזרה לשגרה: לאט לאט. התחילו לשקם את השגרה שלכם. השיקום הוא הזדמנות לשנות ולייעל אספקטים שלא עבדו כל כך טוב לפני המשבר. זו גם הזדמנות ליישם את הלקחים שלמדתם במהלך המשבר.

בסופו של דבר, התמודדות עם משבר דורשת: גמישות, סבלנות, והמון עבודה עצמית. אנחנו יכולים להפוך כל משבר לקפיצת מדרגה. לצמיחה אישית, ליצירת חיים עם משמעות עמוקה יותר, ולהתחזקות פיזית ורוחנית. גם בעתות המשבר הקשות ביותר, תמיד יש תקווה. 

“בטח בעצמך. ברא לעצמך חיים שתהיה מאושר לחיות כל חייך. חיה את חייך במלואם על ידי שתהפוך את הניצוצות הפנימיים, הזעירים, של האפשרות ללהבות של הישג.” (פוסטר ק’ מקלילן)

איך מתבצע טיפול במשברים?

המטרה היא להתייחס למשבר. לתת לו את המקום הראוי ולהבין כיצד לצמוח ממנו.

טיפול במשברים איתי מתבצע תוך כדי שימת דגש על גישה כוללנית והתאמה אישית. הבנה עמוקה של הצרכים והרגשות של כל אחד ואחת. התהליך מתחיל מהכרה בקיום המשבר, עובר דרך תמיכה רגשית ופיתוח כלים להתמודדות, ומסתיים ביצירת תוכנית לחזרה לשגרה עם תחושת חוסן מחודשת.

טיפול נכון במשבר דורש פתיחות ונכונות להתמודד עם רגשות ונושאים קשים. חשוב להגיע עם מודעות לכך שהתהליך יכול להיות אתגרי, אך  מאוד מתגמל. התהליך מגובה במשימות שאותן צריך לבצע בין פגישה לפגישה.

משך התהליך משתנה בהתאם לחומרת המשבר ולצרכיו של האדם, אך לרוב נע בין מספר מפגשים ועד מספר חודשים.התהליך בנוי והוליסטי. משלב כלים מהפסיכולוגיה, קואצ’ינג (אימון אישי), רפואת גוף נפש ורפואת הנפש בדרך החסידות. עדויות מליווי אנשים במצבי משבר. 

אני מאמינה שכל אדם הוא בעל כוחות פנימיים ויכולת להתמודד עם משברים. תפקידי כמאמנת ומטפלת הוא לסייע לאדם לגלות את כוחותיו ולפתח את הכלים הדרושים לו להתמודדות יעילה.

טיפים להתמודדות עם משברים:

  • אל תתביישו לבקש עזרה: טיפול מקצועי יכול להקל משמעותית על ההתמודדות עם המשבר.
  • שתפו את רגשותיכם: אל תתבודדו עם רגשות קשים כמו עצב, כעס או אשמה. שתפו את רגשותיכם עם אדם קרוב, בן משפחה, חבר או מטפל.
  • שמרו על אורח חיים בריא: הקפידו על תזונה נכונה, פעילות גופנית ושינה מספקת. אורח חיים בריא יעזור לכם לשמור על בריאותכם הפיזית והנפשית.
  • היו סבלניים: התמודדות עם משבר היא תהליך שדורש זמן וסבלנות. אל תצפו לשינויים מיידיים. היו סבלניים עם עצמכם.
  • היו אופטימיים: התמקדו בהיבטים החיוביים של החיים. פתחו תקווה לעתיד טוב יותר.

זכרו, משברים הם חלק בלתי נפרד מהחיים. באמצעות התמודדות נכונה, ניתן לצמוח מהם ולצאת מהם מחוזקים ומאושרים יותר.

לייעוץ אישי ממלאים שאלון כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *