fbpx

בני ואישתו רבים הרבה – מה לעשות?

5/5 - (1 vote)

בני ואישתו רבים הרבה ואני דואגת. מה לעשות? 

כהורה, זה טבעי להיות מודאג מהקשר של בנך ואישתו. וגם לרצות לעזור להם לפתור אתגרים העומדים בפניהם. עם זאת, חשוב לכבד את מערכת היחסים ביניהם. לאפשר להם את המרחב להתמודד עם האתגרים שלהם ולקבל החלטות משלהם. 

למרות שאת יכולה להציע תמיכה והכוונה, זה לא בהכרח תפקידך להתערב ישירות במערכת היחסים שלהם. אם החלטת שכן, ואת צריכה הכוונה, אנשי מקצוע בתחום בריאות הנפש יכולים לעזור לך לנווט בצורה הטובה ביותר. 

כמה עצות עבורך:

  • התמקדי בפיתוח מנגנוני התמודדות בריאים. כך תוכלי לנהל את הלחץ והדאגה שאת חשה ביחס למערכת היחסים שלהם. תוכלי לתרגל טכניקות הרפיה כגון: נשימה עמוקה, תשומת לב או הרפיית שרירים. הגבירי את הפעילות הגופנית. יוגה וריצה מפחיתים לחץ ומשפרים רווחה כללית.
  • שיחות עם פסיכולוג יעזרו לך לשקף את המחשבות, הרגשות וההתנהגויות שלך ולפתח דיאלוג פנימי חיובי ואוהד כלפי עצמך. 
  • בילוי עם אנשים אהובים, עיסוק בתחביבים ותחומי עניין, התבוננות עצמית ושיפור עצמי יתנו לך כוחות. 
  • אימון עם מאמן אישי יעזור לך להתמקד בצמיחה ושיפור עצמי. פתחי הרגלים שיעזרו לך להפוך לגרסה טובה יותר של עצמך. היי פתוחה ללמידה ולשיקוף עצמי, ותווכחי איך החשיבה שלך הופכת בריאה יותר. 
  • שימי לב למחשבות, למילים ולפעולות שלך באינטראקציה איתם. נסי לשפיע בצורה חיובית. אפשר לתרגל אמפתיה, חמלה וסליחה בתקשורת שלך איתם. זה יעזור להם להיות רכים ועדינים יותר. 

לעשות את זה ולא לעשות מעשה עם בני הזוג? זה לא נקרא התחמקות מאחריות?

התמקדות בצמיחה שלך זה לא התנערות מאחריות. הגישה מכוונת לשיפור ההתנהגות והעמדות של עצמך, בתקווה להשפיע לטובה על הסובבים אותך.

בהקשר של מערכת היחסים של בנך עם אשתו, חשוב להבין את התפקיד שלך בסיטואציה. משמעות הדבר היא נקיטת צעדים לשיפור ההתנהגות והעמדות שלך, במקום להתמקד בניסיון לפתור את הבעיות במערכת היחסים של בנך. נסי להיכנס לנעליים שלהם ולהבין את נקודות המבט והרגשות שלהם. זה יכול לעזור לך לגשת אליהם כאשר את מבינה וחומלת יותר. להגיב למצב באדיבות ובנדיבות.

כמו כן, חשוב לכבד את הפרטיות והאוטונומיה של בנך ואשתו, ולהימנע מלנסות לשלוט או לתמרן את המצב. על ידי התמקדות בצמיחה שלך תוכלי להדגים התנהגות חיובית וגישה בריאה עבור בנך ואשתו. בתקווה לעזור להם ליצור דינמיקה חיובית ובריאה יותר במערכת היחסים.

בסופו של דבר, חשוב לזכור שכל אדם אחראי למחשבותיו, למילותיו ולמעשיו. הדרך הטובה ביותר לעזור לאחרים היא לרוב להתמקד בשיפור העצמי שלנו. 

סיכום:

  • עודדו את בנכם וכלתכם לפנות לייעוץ זוגי כדי לעזור להם להתמודד עם האתגרים שלהם ולשפר את מערכת היחסים ביניהם.
  • הציעו תמיכה ועידוד, אך הימנעו מלהכניס את עצמכם עמוק מדי למערכת היחסים שלהם. הדבר עלול ליצור מתח וסיבוכים נוספים.
  • דאגו לבריאות הנפשית ולרווחה שלכם. חפשו טיפול או ייעוץ אם אתם מתקשים להתמודד עם המצב.

סגור לתגובות.