fbpx

איך משקאות מתוקים מעכבים מימוש עצמי?

5/5 - (1 vote)

 

נגררים לתזונה מזיקה 

כששותים משקאות מוגזים נמשכים לג’אנק פוד ושלל מאכלים מזיקים (קולה עם במבה). נזק בריאותי, גופני והשמנה. 

רשימה חלקית של נזקים הנגרמים לגוף

  • ההרכב המאוד בעייתי במשקאות מוגזים הכולל אספרטיים, סוכר ורכיבים חומציים מנקז החוצה ויטמינים ומינרלים מגופנו ואוכל את הסידן בגוף, גורמים לתהליכים דלקתיים בגוף שמשפיעים בין היתר על העור, על כלי הדם הקטנים והגדולים בגוף ובפנים ומביאים להזדקנות והתקמטות של עור הפנים והגוף.
  • דלדול השיער, היחלשות של העצמות והציפורניים, סיכון לפתח חורים ועששת, מגדילים סיכון לבעיות לב (עקב חדירת חיידקים למחזור הדם דרך החורים שבשיניים ונדידתם לכלי הדם)
  • השמנת יתר, תסמונת מטבולית, לחץ דם גבוה, כולסטרול רע (LDL) גבוה, סוכרת והתקף לב. 
  • נמצא במחקרים כי יש קשר ישיר בין צריכת משקאות מוגזים כמו קולה, לבין צפיפות העצמות והרגישות שלהן לחבלות. השברים שנבדקו בו היו בעיקר באזורי מפרקי הידיים שחשופים יותר לחבלות, וההשערה הייתה שתוצאה זו נבעה מכמויות קפאין גדולות הגורמות לבריחה של סידן מהעצמות ומזיקים מאוד לאורך זמן. 

התמכרות

בקולה יש שילוב בין כמה רכיבים אשר גורם לנו לרצות לשתות עוד ועוד – מה שמוביל אותנו להתמכרות מזיקה. כוס קולה ממוצעת יש בערך 6 כפיות סוכר  וכדי שנמשיך לצרוך קולה מוסיפים לה חומצה זרחתית שמעמעמת טעם זה ומאפשרת לנו לשתות בהנאה.
 
החומצה לא מסוגלת להעלים את השפעות הסוכר, ו-20 דקות לאחר שתיית המשקה מתרחש פרץ של אינסולין בגוף, שהופך את הסוכרים העודפים לשומן. לאחר 40 דקות – גופנו סופג את הקפאין שיש במשקה, מה שגורם לאישונים שלנו להתרחב וללחץ הדם שלנו לעלות. כמה דקות לאחר ספיגת הקפאין, הגוף מייצר כמות גבוהה של דופמין (שגורם לתחושת עונג בין היתר). כל התהליך מוליד קשר בין שתיית קולה ובין תחושת התעלות ואושר, מה שגורם לנו לצרוך את המשקה הזה שוב ושוב.
 

קולה וקפה גורמים לחרדה 

קפאין גם מעורר וגם גורם לתחושות של חרדה. מי ששותה גם קפה וגם קולה במהלך היום צפוי לחוות לחץ וחרדה במקום להתרכז בעיסוקים שלו. ואז נכנסים ללופ של עוד כוס קפה ועוד חטיף ומשקה דיאט כדי להתמודד עם הלחץ. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *