fbpx

איך להרדים תינוק? 

4.6/5 - (5 votes)

תינוקות בדיוק כמו מבוגרים זקוקים ללמוד מיומנויות כדי ליצור הרגלים טובים. אני ממליצה על שיגרה מהיום הראשון. כך גם עשיתי עם עם ארבעת ילדיי. עם כל אחד הייתה התנסות אחרת. עם אחת היה קשה מאוד לאורך הרבה מאוד זמן, עם השנייה קל מהיום הראשון, השלישית הייתה שילוב וברביעי כבר הייתי אמא מנוסה. בכל מקרה עם אף אחד מהם לא ויתרתי. חזרתי תמיד לעקרונות שלמדתי אצל הלוחשת לתינוקות ויישמתי אותם עם הטאץ’ הקטן שלי. חשוב לי מאוד לכונן שיגרה בריאה בבית כי באופן טבעי אני בלגניסטית נוראית שחותרת לסדר. אז אם אני הצלחתי כל אחד יכול. 

 

ועכשיו!! הגיע הרגע שלך ללמד את תינוקך לישון. זו מיומנות מבורכת שתלמד אותך על התמדה והקניית ערכים ותהיה דוגמא מעולה לתינוק שלך. 

 

עקרונות מפתח להקניית מיומנות שינה מעולה לתינוקות: 

  • שמירה על שיגרת יום מייצרת ביטחון אצל התינוק. סדר שינה, האכלה, טיול, משחק, רחצה צריכים להיות בזמנים פחות או יותר קבועים. 
  • שימו לב שהחדר נקי, מאוורר, סדינים נקיים מתוחים על המיטה, מגן מיטה בצבע בהיר רצוי חלק עוטף את המיטה, שאין מובייל או כל משחק אחר מעל הראש של התינוק או לידו ושיש שקט בבית. (אם ברצונך לנסות את הגישה של להרדים תינוק ברעש נסי קודם את להרדם באמצע חדר עם רדיו גבוה טלוויזיה וקולות צורמים).
  • מרדימים תינוק במיטה בדיוק כמו מבוגר. לא על הידיים, לא בנדנודים, לא בעגלה, לא בטיול בחוץ, לא ברכב, לא בטרמפולינה. 
  • להרדם זה תהליך. בדיוק כמו שאנחנו לא נכנסים למיטה ובשנייה נרדמים. לכל אחד לוקח את הזמן והקצב שלו. בין אם לוקח לך להרדם 5 דקות או 20 דקות יש תהליך הרגעה שהגוף עובר עד שנכנס לשינה מלאה. וככל שהתהליך הזה יהיה רצוף ונקי מההפרעות כך הכניסה לשינה תהיה חלקה ונעימה ותביא איתה שינה עריבה. שימו לב שתהליך ההרדמות לא ייקטע ע”י צלצול טלפון או כל רעש פתאומי אחרת התחלתם את הסבב מהתחלה. 
  • ברגע שהתינוק מפהק, צועק בלי סיבה, מיילל, מגרד בעיניים, פוקח עיניים במבט תמוה זה הזמן להכניס אותו למיטה. אם מותחים את הזמן הוא יגיע לעייפות יתר, לעצבנות ואז תהליך ההירדמות מעייף ומייגע.  

 

איך להרדים תינוק בכמה צעדים פשוטים: 

  1. לכבות אורות בחדר, להשאיר חלון פתוח שיהיה אוויר ולהגיף את התריסכמעט עד הסוף שיהיה אור רך בחדר.
  2. בדרכך עם תינוק לחדר לומר לו ” עכשיו אתה הולך לישון” או כל משפט בסגנון הזה שמבהיר לו שהוא הולך לישון. שימי לב שאת אומרת את המשפט הזה בטון רך, נעים ובטוח. 
  3. הגעתם לחדר, את מניחה אותו על המיטה, נותנת לו מוצץ, מכסה אותו יכולה להגיד פעם אחת משפט כמו ” שינה מתוקה” ויוצאת מהחדר. אל תסתכלי על התינוק בעיניים, אל תשעשעי אותו, זה לא זמן לנשנש אותו. לכסות אותו ברכות ולצאת מהחדר. 
  4. סוגרת את הדלת ברכות.
  5. במידה והוא בוכה את ניגשת לחדר מעיפה מבט ואם הכל טוב נותנת לו מוצץ ויוצאת. ככה עד שהוא נרדם. זה יכול לקחת 3 פעמים ויכול לקחת גם 30 פעם. חזרי על אותה פעולה, שמרי על קור רוח וזכרי כל הדרך, כך את מלמדת את הילד שלך לישון בצורה עצמאית. כלי חזק מאוד לחיים. 
  6. במידה והוא נכנס להתקפת בכי הרימי אותו, חבקי לטפי ברכות והרגיעי בלי לנדנד!!!! ברגע שהוא נרגע החזירי אותו למיטה. במידה ויתחיל לבכות תני לו מוצץ וצאי מהחדר. אם הבכי מתגבר הכנסי מיד שוב וחזרי על הפעולה. המשיכי כך ככל שידרש. 3 ימים כאלה ברצף כשאת חוזרת על הפעולות בדיוק אבל בדיוק אותו דבר והתינוק שלך ישן. 
  7. זכרי להציץ מידי פעם בשקט מוחלט שהכל בסדר, שרגליו הקטנות לא נכנסו ברגליים של המיטה ושמזג האוויר בחדר נעים (בערך 22 מעלות, לא מאוורר או מזגן ישיר ולא על הגוף)

 

בהצלחה! 

 

הדרכה וייעוץ להריון לידה ואחרי

איך להרדים תינוק? 

סגור לתגובות.